Nu dus al de hele ochtend rommelmarkt gelopen, veel kleding voor de oudste gekocht, maar ook al twee spelletjes nieuw in de verpakking. Handig voor verjaardagen. En lekker goedkoop voor 50 cent per stuk. Een spel hebben we zelf al de andere nog niet dus das wellicht ook meteen een leuk sinterklaascadeautje. Heb ook nog een reiseditie van rummikub gehaald.
Volg me in mijn strijd om het gedeelte van de hypotheek dat nu op aflossingsvrij staat naar beneden (0) te krijgen. Dit doe ik door mijn best te doen om mijn inkomen te vergroten, o.a geld-terug-acties, tweedehands aankopen, aandelen en advertentie inkomsten en door uitgaven te verkleinen.Wil je mij een keer een persoonlijk bericht sturen? Leuk dit kan naar geldover@outlook.com.
zondag 15 november 2015
Vandaag rommelmarkt
Ben zaterdag en zondag met mijn schoonzusje op pad. Gister al een gezellige dag in Den Bosch waar ik voor mijn meiden heerlijk geslaagd ben in de aankoop van maillots. De leukste maillots voor een euro. Heb er dus mooi per dochter tien mee genomen. Lekker makkelijk onder een rok, maar ook lekker warm onder een lange broek als t gaat vriezen.
donderdag 12 november 2015
Toch nog een aflossing eruit geperst
Vandaag dan toch nog besloten om er een extra aflossing uit te persen. Heb no een bedrag van 2595 eruit geperst. Hierdoor kan ik even wat minder aandelen kopen jammer dan maar nu een rendement automatisch van 3,5%. Hiermee komt onze uitstaande hypotheekschuld onder de 282500 euro uit. Daar ben ik erg blij mee. Elke maand weer 7,57 euro minder rente betalen is ook mooi meegenomen. Binnenkort toch de automatische overschrijving maar weer eens met tien euro verhogen. Die automatische overschrijving doe ik elke maand, in totaal komt deze straks op 335 euro uit. Dit is wat ik in verhouding net een aantal jaar geleden automatisch heb bezuinigd op andere zaken en de hypotheeklasten. Het voorkomt voor mij dat ik dit geld laat weglekken in het huishoudbudget. Daarnaast spaar ik nog 250 per maand voor andere zaken. Ik moet zeggen dat me dit niet meer elke maand lukt. Volgend jaar toch beter op gaan letten waar t geld weg lekt. Ook onze belastingteruggave die we eens per jaar doen sparen we op, zijn er geen zaken die aan t huis moeten gebeuren dan lossen we dit bedrag af.
Het afgelopen jaar hebben we in totaal een bedrag afgelost van 11663,37 euro. Ik zie net dat we gelijk 1 januari zijn begonnen met t aflossen. Het blijft dus de vraag of t komend jaar gaat lukken maar wil toch kijken of ik dan 12000 euro kan aflossen. Het maandbedrag is nu met 30 euro per maand naar beneden gegaan dus dat is de eerste 360 euro die we meer gaan overhouden ten opzichte van dit jaar. Hopelijk gaat de beurs nog een paar keer leuke dingen doen om me te helpen, zo niet dan wordt t een zware dobber, maar we gaan t zien en beleven.
Hebben jullie de balans al opgemaakt voor t afgelopen jaar of heb je nog aflosplannen dit jaar?
woensdag 11 november 2015
En weer door.....
KEr is veel gebeurd de afgelopen dagen, dingen die ik (nog) voor mezelf hou. Misschien deel ik t later, misschien wel nooit.
Ik wil de draad weer op proberen te pakken. Gisteren met een hele lieve collega een stukje gelopen in de pauze. Hij was net terug nadat hij overspannen thuis heeft gezeten. En daar waar we eerder weinig contact hadden voelde het nu zo goed om met elkaar te praten. We hebben elkaar gewoon bedankt zo fijn was het. Staan nu allebei heel erg open voor elkaar merk ik. Waarschijnlijk blijven we ook volgend jaar elkaars collega.
Aankomend weekend mag ik samen met mijn schoonzusje genieten van een weekend weg, we blijven een nachtje in een hotel slapen. Heel erg fijn doen we elk jaar samen met nog drie dames. Normaal in een huisje maar nu de anderen allemaal moesten afzeggen hebben.we besloten het lekker met zijn tweeën te doen.
Vandaag ben ik tien jaar getrouwd nog iets om dankbaar voor te zijn. Ondertussen hebben we twee hele lieve meiden, ook daar geniet ik elke dag van. Ik heb met de oudste afgesproken dat zij vanmiddag mag bepalen wat we gaan doen. Ga ik deze morgen eens even in huis het een en ander aan kant maken. Lekker alle bedden verschonen en de slaapkamer van de oudste eens grondig aanpakken want helaas deze dame lijkt op haar moeder en is net zo creatief maar ook net zo'n rommelkont.
Fijne dag!
donderdag 29 oktober 2015
dinsdag 13 oktober 2015
Bijna vakantie
Vandaag nog een dag werken en dan koffers pakken en het huis door om overal alles nog even lekker aan kant t e maken. Donderdag ga ik lekker op vakantie, een weekje samen met mijn broertje. Heb er zin in. Het is lang geleden dat we echt iets met zijn tweeën deden. Heb zin om onze hechte band nog verder aan te halen. En het vooruitzicht om overmorgen lekker 27 graden op mijn lijf te voelen, heb de laatste tijd overal spierpijn. Er moeten steeds meer tandjes bijgeschakeld worden op t werk, want veel collega's gaan weg nu ze te horen hebben gekregen dat hun reistijd per dag met een drie uur verlengd gaat worden. Tijd om in de relaxmodus te gaan en me weer op te laden dus
maandag 5 oktober 2015
Geen koolhydraten en geen melk
Al eerder wees iemand me erop dat wanneer ik allergisch voor melk was ik waarschijnlijk ook beter de koolhydraten kon laten staan. Bah was mijn eerste reactie moet er niet aan denken er blijft dan wel erg weinig over. Maar vorige week na een flinke buikgriep en het feit dat ik dus bijzonder weinig had gegeten zag mijn huid er mooier dan ooit uit. En nu probeer ik dan toch maar om zo min mogelijk koolhydraten naar binnen te werken. Salades fruit vlees vis en noten o ja en eieren natuurlijk daar moet ik het voorlopig mee doen.
zaterdag 3 oktober 2015
Rustig aan dan breekt t lijntje niet
De afgelopen weken hebben er flink ingehakt. Eerst thuis het een en ander waardoor ik mijn ei niet kwijt kon, alles in twijfel begon te trekken en in een hele negatieve spiraal terecht kwam. Gelukkig was er iemand die me even een spiegel voorhield en aangaf dat t niet altijd rozengeur en maneschijn is al lijkt t soms wel zo. (Bedankt lieve vriendin) Daarna kwam t dilemma van t werk. Wat me nog eens extra aan t denken zette. Wie ben ik en wat wil ik? Uiteindelijk gekozen voor onzekerheid en dat voor een zekerheidszoeker. Timmer t liefst alles dicht zodat ik weet dat ik financiële zekerheid heb. Nu gekozen voor de vraag of ik überhaupt over een jaar nog een baan heb. Doordat ik wel heel goed in mijn achterhoofd weet dat ik de keuze maak om mijn gezin gelukkig te houden sta ik er vol achter. Toch knaagt er soms iets. Ik speel in t achterhoofd nog steeds met t idee dat ik me eigenlijk meer zou moeten kunnen concentreren op geld verdienen dmv het internet. Ik heb natuurlijk Google adsense hier op de site. Daarnaast doe ik ook mee aan t partnerprogramma van t blauwe mannetje. Ze hadden afgelopen week bulkweken en zo kwam t dat ik toch een extra inkomen had van 17,76 euro en dat door mensen blij te maken en hen erop te wijzen dat de pampers nu met 30% korting verkrijgbaar waren. Was helaas te lui om de laptop erbij te pakken en t ook op mijn blog te vermelden. (Excuus ik was ziek, misselijk) echter als ik t voor een baas had moeten doen had ik t wel gedaan, maw ik moet mezelf gewoon harder een schop onder mijn kont geven.
Misschien volgende week toch maar eens de laptop op de tafel zetten en mezelf verplichten een half uur per dag eens serieus werk ervan te maken.
Helaas miste ik afgelopen vrijdag de boot met de aandelen Genfit was vergeten ze aan te kopen s morgens en smiddags kon ik daardoor geen 200 euro pakken. Ook dat is een les dat ik gefocust moet blijven. Ik moet en zal die hypotheek de nek omdraaien....zo jaloers als ik lees dat er een keus is om minder te gaan werken voor de man. Dat zou ik ook graag willen.
Abonneren op:
Posts (Atom)
-
Vandaag belde mijn broertje weer of ie mijn koffer mocht lenen. Ja natuurlijk. Hij heeft een vriendin in Zweden en waar hij eerder met de vr...
-
De titel van mijn blog Geldover doet de laatste tijd mijn blog niet echt eer aan. Ik ben aan het einde van de maand blut, sterker nog je ka...
-
Ik ben helemaal happy, heb net een hele mooie tripp trapp stoel op de kop weten te tikken voor maar 25 euro. Was al weken aan het kijken naa...