Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zaterdag 2 december 2023

Hachee

Vandaag vond ik het echt weer voor stoofpot. Ik haalde gisteren bij de Turkse supermarkt al 1,5 kg rundvlees op. Vanmorgen heb ik dat samen met flink wat uien in de pan gedaan. De rest van de ingredienten heb ik uit de losse pols geschud. Ik had ergens gelezen dat oestersaus een diepere smaak gaf, deed er wat tijm en oregano die ik nog in de tuin heb staan bij in, kleine eetlepel burritokruiden, wat laurier, wat koekkruiden zout en peper, wat sojasaus. Kortom van alles. Helaas is t nu net soep dus ben t nu aan t inkoken heb er al wat sausbinder in gedaan. mocht t echt te dun blijven dan kook ik wat stukjes aardappel en doe die erbij door. Kortom komt goed. Maken jullie al extra winterse gerechten met dit weer?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

..

Lot zei

Dan is het met al die toevoegingen voor mijn gevoel geen hachee meer. Is de smaak wel lekker? Want de combi oosterse sausen en oregano lijkt mij niks. Bij mijn werk was er eens in de kantine een "creatieve nieuwe" die had oregano in de satesaus gedaan en dat was zo vies!
Toen ik terugging met ook de drie bakjes van de andere collega's vond ze dat echt raar, ze had zo haar best gedaan. Kon wat anders uitzoeken dat wel.

Van hachee en erwtensoep hou ik wel maar niet van stamppotten, die maakt partner altijd zelf naar zijn voorkeur ion verhoudingen en dan in grote hoeveelheid, er liggen nu 6 porties boerenkool en 4 hutspot in de vriezer. Heel handig, en voor mij is er altijd wel een 1-p portie oosters stoofvlees en nasi. Ik hou meer van buitenlands eten dan de hollandse pot. Aardappelen ook niet met jus, wel gebakken en frites

Katrina zei

Goulash gemaakt in de Crockpot met hachee vlees uit de Jumbo afprijsbak. Recept van internet gehaald met een eigen twist eraan.
Eerste dag met aardappeltjes en boontjes, Tweede dag met rijst en diepvriesdoperwtjes.

Nog 2 porties in de diepvriezer. Lekker!

Marie zei

Ik ben gek op vega erwtensoep die maak ik ook graag met dit weer. Verder zuurkoolstampot. Voor de vleeseters maak ik ook hachee. zijn ze gek op hier. Maar nooit met oestersaus. Gewoon met laurier, veel uien, kruidnagel, bouillon, plakje ontbijtkoek en mosterd.

johmar zei

Hachee maak ik nog net zo als mijn moeder het altijd maakte en laat het meerdere dagen stoven in een zelfgemaakte hooimadam. Het smaakt na een paar dagen altijd veel lekkerder. De kruiden die ik gebruik zijn laurierblad, kruidnagels, kaneel en nootmuskaat, zout en zwarte peper. De uien bak ik in honing dat is een mooie zoete tegenhanger voor de stevige kruiden. Verder at ik dit weekend zuurkool met spekjes en rookworst. Verder maak ik deze week nog hutspot en rauwe andijviestamppot. Het voordeel van deze gerechten is dat ik grote porties maak, die deels invries zodat als ik eens geen zin heb om te koken toch een lekkere maaltijd voorhanden heb.