Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 30 november 2023

Drukke week en aflossen

Afgelopen week was t een drukke week terwijl ik me nog steeds heel moe voel. Maandag en dinsdag mocht ik met schoonmoeder naar de dokter woensdag heb ik de hele dag doorgebracht in het verkiezingsbureau en donderdag de hele dag op t stadhuis om de stemmen te tellen. Die verkiezingsdagen zijn altijd leuk en gezellig maar duren wel lang. Dit keer mocht ik om 10 uur beginnen en waren we al om 22.30 uur klaar met stemmen tellen. Dat is erg vroeg want het kan ook maar zo midden in de nacht worden. De eerste dagen van deze week heb ik vnl thuis doorgebracht. Lekker cocoonen, links en rechts wat opruimen. Schoonmoeder heeft hier dinsdag gegeten. Ik heb net toch nog weer 130 euro afgelost en de 22 cent die ik daarmee bespaar meteen weer bij de periodieke overboeking opgeteld die elke maand naar mijn spaarrekening gaat. Al met al staat de besparing qua hypotheekrente nu op 75 euro. Als ik die vervolgens elke maand weer ri de hypotheek schuif scheelt dat 10 cent per maand in rente. De sneeuwbal is klein maar blijft wel rollen. Daarnaast heb ik nog geld uitgeleend waar ik betere rente op krijg. Ook die bedragen gaan naar de aflosrekening. Dat is per kwartaal 73 euro. Dit is aflossing en rente. Ik moet even kijken of ik dit weer wil investeren of dat ik dat ga aflossen. Ik merk dat ik het toch lekkerder vind om mijn maandbedrag meteen te zien slinken terwijl ik twee keer zoveel rente krijg bij de projekten. En als ik dat dus eigenlijk doe ben ik twee keer zo snel klaar. Dus vandaag wat op de hypotheek afgelost en de volgende keer maak ik weer opnieuw de keus. De volgende keer zal t geld van de verkiezingsdagen zijn. Wanneer ze dat dan ook gaan overmaken... Ga nou maar snel nog even aan de slag, vanmiddag mag ik weer naar de kringloop werken en mijn man heeft weer weekend vanavond. Lekker als alles dan aan kant is...

5 opmerkingen:

Jane zei

Hier ook een hele dag op het stembureau gezeten heel gezellig en lekker wat verdienen twee vliegen in een klap ;)Gisteren het bedrag al op de rekening nu even kijken hoe en of ik het ga besteden .

Petra zei

Allemaal leuk en aardig die hogere rente bij die projecten, maar je kunt er ook zó je geld aan kwijt zijn en het niet meer terugkrijgen, als een project niet meer terugbetaalt.
Dus als ik jou was, zou ik het verdiende geld gewoon meteen naar je hypotheekverstrekker overmaken.

nicole orriens zei

Mijn man en ik hebben eind november ook een flink stuk van de hypotheek afgelost. Dat geeft toch een fijn gevoel!

Mevrouw Niekje zei

Lekker is dat he, dat aflossen, ieder beetje helpt. Ik deed het ook lange tijd en pluk er nu de vruchten van want heel lage lasten!

Anoniem zei

Ik loste ook altijd af, maar de rente op mn spaarrekening is nu hoger dus spaar ik daar om over 6 jaar ineens een groot bedrag af te lossen. Ik weet dat ik hiermee meer maak, maar om dat hypotheekbedrag niet meer te zien slinken is ook naar want dat wil je graag...