Sale Solden 2023Sale Solden 2023

vrijdag 10 maart 2023

Tips om t bezuinigen op het was drogen

Persoonlijk gebruik ik mijn wasdroger niet heel veel. Het is echt als mijn huishouden me even teveel wordt want anders gaat alles hier gewoon op een rek in mijn woonkamer. Eerder deed ik dit s avonds want had de vloerverwarming aan en dan was t de volgende ochtend droog en kon ik het er zo afhalen. Mijn dekbedhoezen gooide ik over de bank net als de hoeslakens. 's Morgens alles eveb snel oppakken en klaar was ik. Ik heb nu de vloerverwarming uit staan maar zet nu vaak t droogrek in de luchtstroom van de airco. Ook dan is t zo droog. Moet wel bekennen dat ik niet veel spontane visite krijg. Mocht dat wel zo zijn zou ik bv ondergoed boven aan een rekje hangen. Nu gaat alles er gewoon bij me op wel hang ik altijd t ondergoed in t midden van mijn rek. Ik heb nog een oud wasrek welke uitklapbaar is aan beide zijkanten. Kan er met gemak een hele volle trommel op kwijt. Een goed wasrek is wel duur heb ik gemerkt, maar de goedkopere zakken snel door of ze knappen af. Momenteel zoek ik naar een goed rek bij de kringloop omdat die op de camping kapot is gegaan. (dit was dan ook een goedkope.) Op zich is t was drogen in de woonkamer ook nog eens fijn voor de luchtvochtigheid aangezien die met een airco wel lager is. In de zomer hang ik de was zoveel mogelijk buiten en ook nu op een zonnige dag gaat de was al naar buiten. Het liefst aan de brede waslijn want daar staat de wind goed op. Twijfel ik of t weer om gaat slaan dan de kleine dingen op t wasrek en de grote dingen aan de lijn zodat ik bij regen t snel naar binnen kan halen en niet weer heel veel tijd kwijt ben aan t ophangen. Als t huishouden achter loopt kies ik dus voor de droger. Lees ong 10 keer per jaar. Ook daar heb ik nog wel tips voor. Er zijn speciale wasballen op de markt die de wastijd verkorten maar je kan ook een grote droge badhanddoek bij je trommel in doen. Dit verkort de droogtijd ook. Wat ik ook wel eens doe ik als ie even aanstaat de deur even opentrekken. Mijn droger staat naast een buitendeur en die zet ik dan dus ook open. Er verdwijnt dan heel veel vocht meteen in een keer en daardoor heeft ie veel minder tijd nodig. Geen idee of t dan meer stroom kost om de droger weer op gang te helpen, Maar soms wil ik juist graag dat ie snel klaar is zodat t snel droog is. Mijn beddengoed gooi ik eigenlijk nooit in de droger. Ik heb setjes zat en vind het elke keer weer balen als alles in een bal draait en dus nooit helemaal droog eruit komt. Daarnaast heb ik vanaf dat we de droger kregen mezelf aangeleerd om zowel bij t uithalen van de was als t erin gooien het pluizenfilter leeg te halen. Als ik t dan een keer vergeet met t uithalen dan kom ik t bij t erin doen weer tegen en dan haal ik t er alsnog uit.

Geen opmerkingen: