Sale Solden 2023Sale Solden 2023

vrijdag 17 maart 2023

Dagje stembureau kreeg nog een naar staartje.

Wat was t weer leuk op t stembureau. Ik zat dit keer in een dorp vlakbij ons. Erg leuk. Af en toe zag ik mensen die ik jaren niet meer gezien had. Er waren weinig bijzonderheden. Ik denk drie mensen die geen legitimatie bij zich hadden Een iemand had de legitimatie laten liggen maar de buurman van haar vond hem. Voordat we dus een hele procedure in gang zouden zetten bood de man al aan hem aan de buuf te geven maar hij melde t even mocht ze wel via een andere weg terug komen dan wisten we dat ie weer onderweg maar haar was. Bijna iedereen koos ervoor om beide stemmen uit te brengen. Op 1600 mensen waten er 10 die niet voor t waterschap wilden stemmen maar wel voor de provinciale staten. Tegen 18 uur ontstond er een serieuze file en toen ik weer opkwam om 19 uur kwam er net een hele stoet met mensen aan lopen. Ik was er serieus van onder de indruk. Om 20.55 kwam de laatste binnen om de stem uit te brengen en om 21 uur zijn we begonnen met tellen. Daar mag iedereen bij aanwezig zijn maar er had niemand de behoefte om te komen kijken. Ondanks de aanwijzigen welk formulier er in welke bus moest waren er toch twee formulieren in de verkeerde bus terecht gekomen. Dus hebben we de formulieren in twee verschillende lokalen uitgestort. Een groep van 4 deden de PS en samen met een andere man deed ik t waterschap. We moesten bijna 1650 formulieren openvouwen en op zoek dan naar t rode stipje. Uiteindelijk waren we on 00.30 uur net klaar. We kwamen 4 stemmen tekort maar hebben de uitslag doorgebeld want de dag erna wordt er nogmaals op t stadhuis alles geteld en dan ook per kandidaat bekeken welke keuzes er gemaakt zijn. Het tellen kreeg voor mij nog een staartje want waar ik tijdens t vouwen al een gloeiende pijn in de schouderbladen kreeg deed de rest van mijn rug moeilijk toen ik in bed stapte. Het eerste uur kon ik niet slapen omdat elk klein stukje omdraaien een pijnscheut opleverde. Donderdag heb ik nog kalm aan moeten doen en was ik misselijk van de pijn. Ik probeerde de tense erop te zetten maar waar ik normaal makkelijk tot een stand 30 kom kon ik nu stand 5 al niet aan. Ik besloot s avonds dan ook een diclofenac dat is een spierverslapper te slikken. Dat is echt rommel en heel slecht voor al je organen maar dit keer besloot ik hem echt nodig te hebben. Op dit moment voel ik t nog wel maar is de pijn goed te doen. Had ik t willen missen? Nee absoluut niet. Het was een mooie dag met een hoge opkomst. En dat is altijd goed.

Geen opmerkingen: