Sale Solden 2023Sale Solden 2023

dinsdag 20 december 2022

Boodschappendag

Vandaag heb ik samen met mijn moeder een boodschappendag gedaan. Normaal gesproken doe ik dit eens in de zoveel tijd met mijn schoonzus. We rijden langs een aantal budgetwinkels in Nederland en over Duitsland terug. Resultaat een hele koffer en achterbank vol boodschappen voor 150 euro. Eerlijkheidshalve wil ik aangeven dat er ook producten bij zitten die over de datum zijn, maar die producten zijn vaak allemaal prima te eten. Ik heb voor dit geld oa een krat met flesjes appelsap, 3 pondspakken galakoffie, 10 kilo vers vlees (duitse super) 1 kilo vleeswaren, 4 pakken van bijna 500 gram belegen kaas, 6 fles cola, pak sunil wasmiddel 105 wasbeurten, heel veel tussendoortjes voor de meiden om mee te nemen naar school, 2 bossen bloemen en een grote potroos (planten en bloemen 1 euro p st kon ik niet laten staan dus. 8 flessen superlekkere witte wijn die de wijn die we via een wijnproeverij ooit kochten perfect benaderd. Deze is drie euro de fles de andere zat op 17 euro per fles maar we vonden hem toen zo lekker dat we er toch zes van kochten. De hele dure trekken we alleen bij speciale gelegenheden als we samen zijn open. De koffer van mijn Opel insignia zat vol met zes grote shoppers en toen moest ik verder op de achterbank. Mijn moeder had de andere helft vd achterbank en de plek van de voeten vol. Haha we grapten al tegen elkaar we hoeven dit jaar niet meer heen.... Ben erg blij met de voorraad al moet ik plek in de kasten zoeken waar ik t kwijt kan. We kunnen er voorlopig weer even tegenaan. En niet te vergeten ik heb een leuke dag met mijn moeder gehad waarin we al rijdend weer goede gesprekken hebben mogen voeren..

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mag ik vragen naar welke supermarkt je in Duitsland gaat? Wij willen binnenkort ook een keer gaan, maar weten niet zo goed waar te starten. We zijn 1x bij kaufland geweest, maar ik ben benieuwd of je andere goede tips hebt.

geldover zei

Wij gaan bij Hardenberg de grens over. Rijden langs Lidl, Aldi en Edeka. Posten Borse is meer een soort Xenos, dan Kaufland en dan in Denekamp Die Grenze en in Almelo de budgetvoordeelshop. Mocht je voor vlees willen gaan is t altijd handig om even de folder ‘prospekt’ van de desbetreffende winkel op te zoeken. Het is voor ons ong 75 minuten rijden maar als je met twee huishoudens gaat is t al snel te doen als er een beetje aanbiedingen zijn. Wij gaan dan ook uit eten wat je echt voor een paar euro erg goed kan daar. Het is daar heel normaal om eten wat je niet opkrijgt mee te nemen.