Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 15 december 2022

Toch maar weer een aflossing gedaan.

Vandaag besloot ik toch om een extra aflossing te doen op de hypotheek. Dit om met een mooi rond bedrag aan hypotheekschuld het jaar af te sluiten. Het geld trok ik van de rekening gekoppeld aan de aandelen en een gedeelte vanaf de spaarrekening. Al met al kom ik nu aan een afgelost bedrag van 9500 euro dit jaar. Hier ben ik echt heel blij mee. Daarnaast investeerde ik nog voor 1500 euro in crowdfunding. Het spaargeld is tov vorig jaar nagenoeg hetzelfde gebleven, apart want zelf had ik t gevoel dat ik aan t interen was nu. Het financieel jaaroverzicht gaf echter aan dat dit helemaal niet het geval is. Het gaat echt heel erg goed. Wie had dit kunnen bedenken toen ik twee jaar geleden stopte met werken en er een 1400 minder per maand binnen kwam dat we het zonder dat geld nog net zo goed kunnen doen? (Ik denk nu echt hoe dan?) Ik bestel nu minder buiten de deur, kan beter een aanbieding pakken doordat ik beter zoek voordat ik koop, heb minder de neiging om mezelf te belonen voor al die druk in mijn hoofd. Daarna had ik alles op orde voordat ik stopte met werken en is er nu het inzicht dat je ook tevreden kan zijn met wat je hebt en dat iets nieuws niet altijd beter is. Merk daarnaast dat ik toch minder de auto pak nu de dieselprijzen zo gestegen zijn. En onze airco heeft me echt al geholpen de prijs voor energie laag te houden. We hebben een laag gasverbruik gehad. Heb gisteren wel de vloerverwarming weer aangezet wat meteen een piek van 10m3 opleverde. Ik kijk nu wat ie per week gaat pakken. Wordt t te gortig schakel ik weer over op alleen de airco. Vandaag gaat de was weer op t rek in de kamer. Voordeel is dan dat t zo droog is met de verwarming van onder. Ik ga me eens beraden op een aflosdoel voor volgend jaar en hier ook een plan op maken hoe ik dit wil gaan bereiken. Ik gok dat de verkoopwaarde van deze woning momenteel op ong 500k zit dus is zeker 2/3 van de woning al van ons. Hebben jullie al gekeken naar jullie financien van het afgelopen jaar en viel t mee of viel t tegen?

1 opmerking:

Nira Shalom zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.