Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 2 juni 2022

Heb jij een adressenlijst?

Van de week is de man van een vriendin van mijn moeder overleden. Ze hebben een kleine familie en dus vroeg mijn moeder of ik ook even afscheid wilde komen nemen en haar en haar zoon de hand wilde schudden. Mijn ouders hebben veel voor hen betekend gaven ze aan en daar waren ze ook erg dankbaar voor. We kwamen in gesprek en hij gaf aan dat wat hem het meest tot nog toe was tegen gevallen was de adressenlijst. Ik gaf aan dat mijn ouders die ook klaar hebben liggen, hij zei mijn ouders ook maar die was niet meer ip-to-date en sommige namen stonden er dubbel in. Ik heb mijn moeder in de auto gebeld en aangegeven dat het goed is om dit eens na te kijken. Meteen bedacht ik me dat onze eigen adressenlijst ook weer eens opgezet moest worden. Ook hier is het contact met veel mensen verwaterd of zijn er mensen verhuisd overleden of gescheiden. Ik ga er maar een taak van aanmaken voor de maand januari. Lijst controleren en tevens evt wensen van wat ik wel en niet wil controleren en opschrijven... Hebben jullie dit ook al wel eens gedaan of denk je dat zie ik later wel?

3 opmerkingen:

Wilma zei

Wij hebben allemaal, mijn ouders, ikzelf, mijn ex-man en ook voor en met onze zoon het 'laat je niet kisten door de commercie' werkboek van Marieke Henselmans ingevuld. En die reviewen we 1x per jaar.
Dan houd je het ook bij, want 1x doen is leuk maar het bijhouden scheelt je op het moment veel gedoe. (ervaring, mijn zus is overleden en wij moesten alles regelen)

Nicole Orriëns zei

Dit is iets wat ik best regelmatig denk: ik moet dat regelen! Dank voor de reminder.

Mevrouw Niekje zei

Ik heb wel een lijst met waar mijn man alles kan vinden mbt bankrekeningen, verzekeringen etc en wachtwoorden van belangrijke dingen. Ligt in onze kluis. Maar adressen nog niet, ga ik ook maken. Mijn vader heeft een document met alles wat hij wil, incl adressen. Dat actualiseert hij eens per zoveel jaar.