Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 30 mei 2022

Laatste aflossing op de hypotheek?

Ik twijfel al langer over het doorgaan met aflossen op onze hypotheek of meer inleggen in de aandelen. Dat het met de aandelen niet altijd lekker gaat bleek vorige week weer toen de aandelen van KLM weer een dieptepunt bereikte. Op dit moment heb ik daar echt een paar duizend verlies op. Risico van t vak en ik verkoop voorlopig nog niet. De aandelen BAM verkocht ik weer met een klein beetje winst nl 70 euro. Normaal gesproken zou dit meteen weer oo de spaarrekening komen te staan zodat ik een extra aflossing zou kunnen doen, maar ik heb besloten om het dit keer te gaan herbeleggen in een fonds. Onze totale hypotheekschuld is nu 154800 euro en we betalen hiervoor nu 225 euro aan rente. In principe kan ik nu aflossen hoeveel ik wil aangezien de huidige rentes hoger zijn dan de rente die ik betaal voor de resterende looptijd. Dat voelt nu als drie keer niks. Voorlopig ga ik dus herbeleggen en mochten de hypotheekrentes weer gaan dalen wat ik niet verwacht kan ik dan altijd kijken wat ik doe. Vooralsnog stel ik het doel om een beleggingspot te krijgen van ong 30000 euro en daarnaast een bedrag van ongeveer 25000 op de spaarrekening te hebben. Beide doelen zijn denk ik binnen 5 jaar haalbaar tenzij de hele beurs weer instort. Hier hou ik ook nog wel rekening mee. We gaan t zien, vooralsnog gaat dit het plan worden...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Met alle plannen die voorbij komen inzake de hypotheekrenteaftrek, afschaffen wet hillen en zelfs de mogelijkheid dat je eigenwoning forfait daadwerkelijk moet betalen is het wellicht goed even te wachten en eerst eens te kijken wat ze nu echt gaan doen.

Is indexbeleggen overigens voor jou geen ‘veiligere’ optie?

Miranda | Taxx Life Blog zei

Fijn en leerzaam verhaal!