Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 14 april 2022

Het snelst besparen op je boodschappen

Iedereen heeft het gemerkt de boodschappen zijn een heel stuk duurder geworden. Zelf heb ik een nieuwe manier van besparen ontdekt en dat is niet voor iedereen weggelegd, maar ik denk voor heel veel mensen wel. Kijk eens kritisch naar wat je allemaal in je kar gooit. Is dat wel allemaal nodig? Jarenlang wist ik overal precies de prijs van kocht ik alles in bulk wanneer t in de aanbieding was en ging zelfs naar winkels waar men eten dat bijna op datum of zelfs over datum was verkochten. Persoonlijk ben ik niet zo bang van producten die over datum zijn. Bekijk t ruik t en Proef t en je weet of t nog goed is. Eerder werd bv koffie terug gehaald naar de fabriek en deed men dezelfde testen om er een nieuw cellofaan omheen te trekken met een nieuwe datum op de verpakking. Maar voor mij de grootste besparing is me nu bij de producten afvragen of het wel echt iets toevoegt om t mee te nemen. Zo heb ik heel veel dingen die ik uit gewoonte meenam n die ik nu weer in de winkel laat staan. En eerlijk is mis ze eigenlijk niet eens als ze niet in huis zijn. Veel was gewoonte geworden en de lijst met boodschappen werd eigenlijk alleen maar langer hierdoor... Nu probeer ik dus te downsizen in die lijst. Mochten we echt een keer iets missen en er zin in hebben kunnen we t altijd nog halen, maar niemand in mijn gezin die nu nog zegt waarom is dit er niet?

2 opmerkingen:

nicole orriens zei

Dit is denk ik inderdaad de meest effectieve bespaartip ooit : )

Mevrouw Niekje zei

Door ons weekmenu vooraf te plannen en dan de boodschappen online te bestellen komt er bijna nooit meer iets in huis wat niet echt nodig is. Ik heb lijst met alles wat we wekelijks/maandelijks bestellen, die pak ik erbij als ik ga bestellen. Ik kijk in alle kastjes en waar nodig vullen we aan. Ik kan niet meer downsizen dan ik al doe. Ik lees in het weekend ook de folders van de supers in de buurt en koop daar dingen in de aanbieding die ik anders ook zou kopen. Dit weekend wilden we asperges eten maar niet voor 6,99 per kilo!! We wachten wel even.... desnoods tot volgend jaar ;-)