Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zondag 10 oktober 2021

Zoek t uit....

Nee ik bedoel niet dat ik klaar ben met je, maar wanneer je iets wil is uitzoeken echt een goede manier om t meeste uit je geld te halen. Enige tijd terug logde ik net op tijd in, of nee ik kwam net op tijd uit de vastlopende site van de vriendenloterij om nog twee kaarten te bemachtigen voor de musical Diana en zonen. Ik baalde een beetje want niks zo leuk als met t hele gezin er naartoe te kunnen. Echter nu raakte ik met de dag meer gestressed over hoe en wat met de auto en parkeren of toch dan de trein pakken en hoeveel tijd moet ik dan nemen voor t ov en wat als ik misrij of de verkeerde tram pak? (tja kom nooit in de grote stad) Vandaag zei ik dan ook tegen mijn man dat ik er vreselijk tegenop zag en overwoog om te kijken voor een hotel. Zo gezegd zo gedaan en nu puntje bij paaltje komt gaan we lekker met ons hele gezin twee dagen naar Amsterdam. Man is onze privechauffeur. We gaan heel vroeg heen. Dan parkeren we de auto eerst bij de P + R van de Arena. Ik zag dat dit op zondag slechts een euro kost. Incl kaartjes waarbij je naar 1 bestemming heen en terug kan. De wens is om volop te kunnen reizen met het OV zodat we veel kunnen zien dus kopen we ook dagkaarten voor t OV erbij. Wanneer we om 15 uur in t hotel mogen verplaatsen we de auto naar t hotel. Dit kost 15 euro maar we doen dit omdat man evt de auto tot zijn beschikking wil hebben als er wel wat gebeurd en zo hoeven we niet zover met onze spullen te lopen. We hebben lekker t ontbijt erbij geboekt. Kosten met zijn vieren voor t hotel zijn 68 euro en voor t ontbijt betalen we 28,50 euro. Al met al ben ik iets meer kwijt dan wanneer ik ervoor gekozen zou hebben om met de oudste met de trein naar Amsterdam te gaan en heb ik de wens van de jongste om weer eens in een hotel te slapen in vervulling laten gaan. Win win. Ook had de oudste de wens om eens wat meer van Amsterdam te zien. Nu dat kan ook prima met de dagpas kunnen we lekker het GVB gebruiken om veel te zien. Ik neem de pas van de vriendenloterij tevens mee mochten we nog wel een museum in willen dan kan dat ook nog. Nu verheug ik me nog meer om eruit te gaan...

3 opmerkingen:

Lot zei

Ik zat bij de BankGiroLoterij en dat is nu naar Vriendenloterij overgedaan of samengegaan.
Wat ik niet begrijp is hoe het werkt. Op TV reclames gezien over maand week en dagprijzen maar als ik op de site kijk doe ik alleen 1x per maand aan de loterij met bankrekeningnummer mee.
Jij schrijft over inloggen om iets te winnen.
Ga me er eens in verdiepen, heb je nog tips erover?

geldover zei

Lot, ik had ook BGL en nu dus ook over. Deze aanbiedingen stond tussen de aanbiedingen die je bij de vipkaart kan vinden. Er stond ook bij vanaf welk moment je de kaarten kon bemachtigen maar de sote was eerst overbelast en toen waren ze meteen binnen een paar seconden weg. Het was dus echt geluk hebben. Wel zou je vast eens even kunnen kijken naar bv musea die je gratis kan bezoeken. Zo wil mijn dochter graag naar het Anne Frankhuis. Je hebt voor 1 pers gratis toegang. Deze aanbiedingen waren er ook allemaal al bij de BGL. Het is t wel waard om even de mail helemaal te bekijken als die binnen komt.

Lot zei

aha die VIP kaart moet ik dus beter in de gaten houden,
Als ik wat wil plannen kijk ik wel en we zijn al naar Hermitage geweest en kortgeleden naar Pampus.
En mijn zus heeft in Limburg een paar dingen bezocht vorig jaar met de kaart.
Maar bij de reclames ging het ook over dag en weekprijzen, dat is dus weer wat anders.
Ik ben nog nooit in Anne Frankhuis geweest terwijl ik toch op de Prinsengracht geboren ben en stuk verder richting Amstel. Een een vriendin die ik al mijn hele leven ken is er recht tegenover geboren in 1949 en er pas 2 jaar geleden geweest.
Als je gaat en je van lezen houdt lees dan het Hooge Nest van Roxanne van Ieperen, een indrukwekkend boek waarin ook Anne en haar familie voorkomt toen ze in Bergen Belzen waren