Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 7 oktober 2021

Crisis

Vanmorgen op t nieuws de energiecrisis. En ik ik schoot in de stress. En waarom? Geen idee, er is gelukkig in ons gezin ruimte zat voor wat hogere kosten en de komende twee jaren hebben we er sowieso nog geen last van want ik heb de prijs vast gezet. Het lijkt wel of al het nieuws momenteel het woordje crisis in zich heeft. De buitenlandse studenten zitten in een crisissituatie want kunnen geen slaapplek vinden In ter Apel moesten van de week asielzoekers op een stoel slapen, omdat er geen bedden genoeg waren en men kijkt weer naar crisisopvangplekken als sporthallen en tentenkampen. De coronacrisis houdt ons nog steeds bezig en men is bang voor een zware griepgolf die in combinatie met de nog niet ingeente mensen voor weer een tekort aan ziekenhuisbedden kan zorgen. (en ze hebben alle achterstanden nog lang niet weggewerkt in de ziekenhuizen) Kortom ik had vanmorgen echt enigzins kortsluiting. Kreeg er echt een rotgevoel van terwijl er op dit moment niets (meer) is dat me echt heel persoonlijk raakt. Wellicht is het tijd om eens een tijdje geen journaal te kijken. Ik zou dan graag een dagje een positief nieuwsjournaal willen. Gewoon een dagje geen narigheid. Of gewoon een maand lang een verbod op t woord crisis. Wat een verademing lijkt me dat.....

2 opmerkingen:

Nicole Orriëns zei

Ik ben het met je eens dat er veel narigheid lijkt te zijn op het moment....

Anoniem zei

Interessante stukken schrijf je. Maar ik wil je geruststellen; als je de cijfers checkt blijken de niet geprikte mensen NIET voor extra druk op de zorg te zorgen! Daar zijn voorbeelden voldoende over te vinden (bijv Israel)
Ik heb zelf de afgelopen 6 maanden 2 keer in het ziekenhuis geleden (totaal 17 dagen)en heb medisch team steeds hierover bevraagd (en ervoer 100% wederzijds respect). Dit virus blijkt al sinds mei 2020 geen extra druk op de zorg te veroorzaken; niet meer dan de gewone griep al jaren doet! En ondertussen wordt er niet geinvesteerd in zorg...sterker nog; ik moet (na belastingvrij bedrag) meteen een volle 40% belasting betalen over het zorgarbeid dat ik met hart en ziel leverde in 2020! Waardoor ik nauwelijks boven bijstand uit kom...