Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 18 augustus 2021

Hypotheekbedrag weer bijgewerkt

Kennelijk ben ik vorige maand vergeten het hypotheekbedrag aan te passen bij twee aflossingen. Er hoeft nog maar 160500 afgelost te worden. De bedoeling is dat we deze maand nog 500 aflossen. Ik begin nu een beetje te twijfelen of ik doorga met aflossen of toch eens ga kijken naar andere mogelijkheden om te investeren. Op dit moment gaat t niet heel erg lekker met de aandelen. Ik zou kunnen denken dan stop ik er nu meer in want alles staat laag maar ik heb met mezelf een max afgesproken van geld dat ik erin wilde steken en dat punt is nu bereikt. Veel meer sparen is ook geen optie want dan moeten we vermogensrendementsheffing gaan betalen. Onze kids hebben t spaarvirus ook behoorlijk te pakken. We hebben nog wel de wens om ooit een mooie veranda achter ons huis te bouwen. Op de plek waar die moet komen te staan staat nu ons kippenhok met ren. We hebben nog drie kippetjes. De jongste is er nog erg gek mee, anders hadden we er een ander adres voor gezocht. Op dit moment hebben qe nl overlast van ratten. Dit is gekomen doordat men een paar honderd meter verderop oude huizen heeft neergehaald en de boel daar toen los lag. De ratten zijn toen op zoek gegaan naar voer en dat is natuurlijk in een kippenhok altijd wel voorradig. We proberen nu mondjesmaat te voeren in de ren , maar ja de legkorrels in t hok moeten voor de kippen wel voorradig zijn. Het hok is van hout en de ratten knagen zich gewoon een weg naar binnen. De ene week spijker je er een nieuwe lat op de de volgende week zie je dat ze hem weer kapot geknaagd hebben. We kijken t nog even aan en hebben meerdere vallen staan. Mocht het echt niet lukken dan zullen we afstand moeten doen van de kippen en dan zal de hele tuin op de schop gaan. Elk nadeel heb zijn voordeel. Dus op zich is t sparen voor de veranda nog niet eens zo'n gek idee...Wordt vervolgd...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hier ook al last van een rat in het kippenhok. 🙄 Helaas herkenbaar verhaal…
Wij kregen als tip om pindakaas in de val te doen, dus vanochtend maar een pot gekocht.

geldover zei

ze waren hier jiet gek van pindakaas. Had nog een blok fetakaas die ging schimmelen nou daar bleken ze wel gek op te zijn.
En dacht ook dat ik er een had maar ondertussen zijn er al elf stuks gevangen en zie nog verse sporen iedere ochtend dus kan nog wel even ben ik bang.

Anoniem zei

Niets gevangen vannacht met de pindakaas. Toch ook maar eens feta gaan proberen. 😉