Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 7 juli 2021

On bended knee is no way to be free...

Gisteravond kreeg ik ineens een filmpje toegestuurd. Bah iemand van mijn kennissen vond het kennelijk nodig om me de beelden van de verschrikkelijke aanslag toe te sturen. Ik heb deze persoon ook resoluut laten weten dat ik er niet op zit te wachten. Ik snap mensen die dit soort beelden verspreiden ook echt niet. Via mijn broertje vernam ik een aantal jaar geleden al dat de broer van een collega eerder de beelden zag en zijn broer hoorde schreeuwen op de telefoon toen deze man verbrandde in de vrachtwagen dan dat de politie aan de deur stond bij zijn ouders. Niet alleen de snelheid waarmee het gaat, maar ook de vraag waarom? Wat heeft het voor zin? Op zich heb ik altijd al diep respect voor de man gehad. Vroeger keek ik al bij mijn ouders op de bank op vrijdagavond. De moord op Nathalee Holloway die hij hielp oplossen, De Puttense moordzaak waar hij bleef strijden om de twee broers vrij te krijgen, Nicky Verstappen en de moord op Tanja Groen. Collega's gaven gisteren aan het is een man met een grote mond en een klein hartje. Ik zie hem altijd als iemand die echt gaat voor het recht. Op zich zijn mening goed weet te verwoorden, geen sensatiezoeker maar wel de publiciteit zoekt met een doel om de waarheid te vonden. Dat hij geen angst liet zien vind ik knap, maar denk wel is het er echt niet? Hij heeft ook vrouw en kinderen. En als ze je willen pakken doen ze dat. Of jij of je familie. On bended knee is no way to be free..het is de lijfspreuk van een moedig man die nu moet vechten voor zijn leven. Ik hoop dat hij zijn benen er weer onder krijgt en dan nog is het natuurlijk de vraag of hij ooit weer kan functioneren. Ik wil iedereen die hem een warm hart toedraagt sterkte wensen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

We hopen inderdaad ook dat hij weer er bovenop komt. Een man die opkomt voor de belangen van slachtoffers. En wist de politie niet meer wat te doen hij bleef doorgaan. Groot respect voor deze sterke man. Hier kwamen er ook via Whatsapp filmpjes door van de aanslag. Oproep aan iedereen denk eerst na voor je iets de ruimte in stuurt. Niemand wacht op dit soort filmpjes.

Nicole Orriëns zei

Nee, ik kan me voorstellen dat je ontsteld was dat iemand zoiets doorstuurde. Ik zou daarvan ook schrikken. Zowel van de beelden als van de actie van die kennis.