Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 5 juli 2021

Laatste schoolweek voor de jongste

De oudste heeft haar laatste schooldag er al opzitten en de jongste moet nog een week. Ik moet haar al twee weken letterlijk uit bed trekken. Tijd voor vakantie dus. Vorige week kreeg ze het rapport mee en qaar we vorig jaar bang waren dat ze het niet kon bijbenen en ze van school zou moeten kwam ze thuis met een werkelojk prachtif rapport. Het wemelde van de score Goed en Ruim Voldoende en er stond zelfs maar 1 voldoende op wat meteen haar laagste beoordeling was. Dit kreeg ze voor spelling. Voor iemand met een taalontwikkelingsstoornis heb je dan dus echt een bijzondere prestatie geleverd. Met lezen loopt ze op dit moment een half jaar voor. Vorig jaar met testen scoorde ze op allerlei velden bijzonder laag. Het testen is nu klaar. We hebben samen met school het jaar doorgesproken en het is voor haar echt gunstig geweest dat ze met een hele kleine groep rond december in de klas zat en je ziet aan haar prestaties dat ze toen heel hard vooruit is gegaan. Gelukkig heeft ze dat mooi doorgezet toen de klas weer op volle sterkte kwam. Voor het volgende jaar is er wel een arrangement vanuit Kentalis. Dit houdt in dat er elke week iemand in de klas komt om de juf en haar te ondersteunen. Volgend jaar gaan we in eerste instantie eerst maar eens observeren. Want welke behoefte is er straks? Ze heeft ons zo vreselijk verbaasd dat we haar gaan volgen en kijken of er uberhaupt dingen nodig zijn. In de vakantie wil ik wel dat ze eens in de twee dagen minimaal een paar bladzijden leest. Dat mag lekker op haar zelf zijn, maar ik laay me ook graag voorlezen. Ze is een gretige lezer geworden en leest alles wat ze ziet hardop voor. Heerlijk en genieten... Hoe we onze vakantie in gaan delen weet ik nog niet. Man is pas 24 juli vrij. Wellicht dat ik voor die tijd al een paar dagen naar de camping ga. Onze jaarplek is al betaald dus we zien wel.

Geen opmerkingen: