Sale Solden 2023Sale Solden 2023

vrijdag 9 juli 2021

Dat zag ik niet aankomen

Gisteren kwam de jongste helemaal overstuur thuis. Zo verdrietig had ik haar nog nooit gezien. Gisteren mochten ze de tafels goed schoonmaken en de vakken leeghalen en werden de tafels verhuisd naar de volgende klas. En toen kreeg ze ineena het besef dat de ene juf niet meeging naar de volgende klas. De juf bij wie ze zich altijd veilig voelde. Die haar samen met de andere juf in het afgelopen jaar naar een niveau heeft getild van onkenbare hoogte. Waar ik me vorig jaar nog zorgen maakte of ze op deze school kon blijven kwam ze dit jaar met twee ervaren juffen tot een rapport waar je u tegen zegt. Haar taalontwiklelingsstoornis is er nog en wat het meeste daaraan opvalt is haar woordvindingsprobleem maar het feit dat ze niet meer achter loopt en haar plek helemaal heeft gevonden is zo fijn. Ze huilde tranen met tuiten was nat van het zweet. Groep 4 is stom, het nieuwe lokaal is ook stom. Na de huilbui ging ze naar boven daar hoorde ik haar mokken. Er kwam een vriendinnetje aan de deur, maar ook daar had ze geen zin in. Vanmorgen leek ze er door. Ze mocht zich verkleden voor de laatste dag. Aangezien ze een jurk aanheeft met allerlei franjes heb ik haar maar even gebracht. Ben benieuwd hoe de vlag erbij staat als ze straks uit school komt. Ze heeft het geluk dat er een juf meegaat naar t volgende jaar die haar al heel erg goed kent. De andere juf is hetzelfde type als de juf die ze nu verlaten moet. Dus ik heb er het volste vertrouwen in dat dat goed gaat komen. Dat is voor ons het eerste jaar dat we met vertrouwen naar het volgende jaar kijken. Ze heeft nl al heel wat lastige jaren ervoor gehad. Vorig jaar heb ik t geluk dat ik de keuze heb gemaakt om haar naar de andere groep te laten plaatsen. want haar oude klas heeft in drie jaar tijd nu al meer dan 10 juffen versleten....Voor haar is de teller nu bij 8 blijven staan. En het afgelopen moeilijke jaar heeft ze gekregen wat ze verdiend. Een rustige en stabiele klas. En ja als je dan moet huilen aan het einde van je schooljaar dan mag dat best. Deze mama moest er ook een traantje van wegpinken. Dat ze iemand kennelijk zo vertrouwd en lief heeft is toch wel erg fijn.

Geen opmerkingen: