Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 1 februari 2021

Fijn hypotheekbericht

Yes, eerste dag van de maand en dus kan ik nu zien wat ik in de afgelopen maand bereikt heb met onze extra aflossing. Het eerste hypotheekdeel is weggepoetst. Heel erg fijn om 0,00 te zien staan. We hebben nu nog 3 leningdelen uitstaan t.w.v 165500 euro. Hiervoor betalen we per maand nog 245,06 cent. Maar ook daar snoepen we nu elke maand nog iets vanaf. Ik probeer elke dag iets op MP te zetten. Alles wat de deur uitgaat daar hoef ik niet meer voor te zorgen en elke euro is er 1. De vrijheid die het ons geeft is onbetaalbaar. Het werkt echt wel verslavend. Al merk ik wel dat we nu ook interen op ons spaargeld. Van de week een dikke rekening voor mijn auto. Wanneer je met zijn tweeen werkt merk je dat nauwelijks want gaat zo van de lopende rekening af. Nu deed het toch wat meer pijn, omdat ik aan t spaargeld moest zitten. Aan de andere kant is dat er natuurlijk ook voor. Aankomende maand weer wat meer de hand op de knip proberen te houden. Moet lukken want heb nog erg veel voorraad in huis en over twee maanden mogen we weer naar de camping. Na een jaar over te hebben geslagen verheug ik me daar enorm op. Het houdt wel in dat we onze extra koelkast dan weer kwijt zijn in de schuur en daarmee ook ons extra vriesvak. Ik heb al een la leeg. Nog een la te gaan dus dat moet lukken...

1 opmerking:

Het zoete Hongaarse leven zei

Goed bezig! Het is een heerlijk gevoel om hypotheekvrij te zijn (en aflossingsblij).
In NL verkochten (en kochten) we ook veel spullen via M'plaats. Nu we in Hongarije wonen is dat een stuk lastiger helaas. Kosten van leven zijn hier daarentegen weer een stuk lager. Alles wat je niet uitgeeft hoef je ook niet te verdienen ;-)Is euroclix trouwens niks voor jou? Wij spaarden op dit spaarplatform afgelopen jaar met ons tweeën zo'n €300,= bij elkaar! kijk eens op https://www.euroclix.nl/index?SRef=wyRYnzUMTapQyjYk