Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 27 januari 2021

Schoonvader in het ziekenhuis

Gisteren kregen we het bericht dat schoonvader met de ambulance werd opgehaald om naar het ziekenhuis te brengen. Hij had 's morgens de GGD en de dokter over de vloer gehad. De een voor een coronatest en de ander om bloed af te nemen en wat andere onderzoekjes. Mijn schoonmoeder belde het s middags door. Ze was zelf niet zo bang voor corona, maar doordat hij nu al zolang kwakkelde dacht ze laat ik toch de dokter maar eens komen. Schoonvader heeft copd en is altijd al kortademig. Ze belde me om drie uur om me bij te praten en ong half uurtje later belde mijn schoonzus dat haar man onderweg was om zijn moeder op te halen om achter de ambulance aan te gaan. Helaas was er geen plek in het dichtsbijzijnde ziekenhuis en moet er dus verder gereden worden. Zelf ben ik om half acht naar bed gegaan en heb nog geen nieuw behalve dat de coronatest negatief was.... Dankbaar dat er een plek is, want hoorde gisteren ook een bericht van een jonge man die gedotterd moest worden en van wie de familie al meerdere malen had gebeld met t ziekenhuis dat de man hard achteruit ging. Geen plek vanwege de corona. Helaas voor hem komt de plek te laat. Hij heeft ondertussen een hartstilstand gekregen en ze hebben het hart niet meer op gang kunnen krijgen...hoe verschrikkelijk de man laat een vrouw met kleine kinderen achter.

3 opmerkingen:

Daantje zei

Echt heel erg bizar van die jonge man. Echt vreselijk :(

anja zei

Hier in het Noorden is nog plek in de ziekenhuizen, daar liggen met regelmaat Corona-patiënten uit andere delen van het land. Kon die jonge man niet hierheen vervoerd worden? Er worden operaties uitgesteld, dat weet ik, maar dit gaat letterlijk om leven en dood, zijn leven had toch gered kunnen worden?!

Nicole Orriëns zei

Wat vreselijk van die jonge man!!!!