Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 10 december 2020

Het afgelopen jaar losten we 96500 euro af op de hypotheek.

Momenteel ben ik onze financien weer aan het doornemen. Ik wil een plan maken voor volgend jaar qua aflossingen en ben daarvoor voorbereidingen aan het treffen. Zo heb ik dus de besparing vab gisteren op mijn Ziggo account alweer klaargezet om automatisch straks naar de aflosrekening over te laten boeken. Ook denk ik dat we de autoverzekering terug gaan zetten van all-risk naar beperkt casco. Dit scheelt ook 250 euro op jaarbasis. Dit bespreek ik van t weekend nog even extra met mijn man. Omdat ik eigenlijk ook wel benieuwd was hoe het uiteindelijk afgelopen jaar allemaal is gelopen heb ik ook de aflossingen die we elke maand extra hebben gedaan bij elkaar opgeteld. Alles bij elkaar kwam dit op 20318 euro. Het overige bedrag heb ik in 12 jaar bij elkaar gespaard in een spaarpolis en hebben we dus ok dit jaar afgelost. Aankomend jaar hoop ik rond de 10.000 euro te kunnen aflossen. Dit zal moeten komen uit de belastingteruggave, winst uit de aandelen, besparingen op huidige kosten, advertenties op deze site en de commissie die ik via Bol.com krijg als er aankopen worden gedaan nadat men eerst op mijn site heeft gekeken en via de link op mijn site een aankoop heeft gedaan. (mocht je dus ooit langs mijn link wat besteld hebben, oprecht dankjewel je hebt een klein stukje van mijn woning afbetaald) Mocht je me in de toekomst hiermee helpen alvsat dankjewel. Het zal heel erg van de belastingteruggave gaan afhangen of het gaat lukken. Nu alles van 1 salaris moet hakken uitgaven er wel harder in en spaar je niet even snel bij. Toch ben ik er nog steeds van overtuigd dat dit voor ons momenteel de juiste keuze was om te maken. Onze oudste dochter kwam gisteren met een mededeling waardoor alles weer even op de kop staat. Maar ik begeleid haar met alle liefde. Want het mooiste wat ze kan worden is zichzelf. Samen gaan we de zoektocht aan....

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Goed bezig!
Merel

Spaarmoeder! zei

Wat gaan jullie goed!!!
Ga wel even na of die autoverzekering een goed idee is. Ik heb toevallig voor het eerst schade gereden en ik ben blij met mijn all risk!