Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zondag 6 september 2020

Onze nieuwe hypotheek

Helaas heb ik nog niet helemaal de maandlasten en de restschuld van onze nieuwe hypotheek in beeld. We hebben getekend voor een maandbedrag van 278 euro per maand om de hele boel om te zetten naar aflosvrij en hebben nu een bevestiging met gefeliciteerd de rente is nog lager geworden en men geeft een maandbedrag af van 288 euro. Ik heb beide brieven naast elkaar gelegd en zag dat t verschil zit in de duurzaamheidskorting die in t tweede voorstel niet is meegenomen. Ik denk nu dat de maandlast nog met ongeveer 15 euro gaat dalen. Ook weet ik nu niet precies wat de resterende restschuld is. Ik kan niet meer zien wat de waarde van de spaarpolis is geworden op de einddatum en ook hebben de boefjes alsnog de premie per 01-09 afgeschreven voor de polis terwijl hij op die dag al beeindigd had nieten zijn. Onduidelijk is nu of dit geld naar onze rekening terug gaat komen of dat men dit alsnog mee aflost op de schuld. Voor ons is beide ok, als zij t aflossen haal ik t zelf van de aflosrekening terug. Dit omdat ik volgende maand mijn laatste salaris krijg en ik dan eerst eens even rustig een plan wil maken om te kijken hoe we uitkomen met 1 salaris. Ik hoop uit te komen en zelfs elke maand nog wat af te kunnen lossen zelfs. Voorlopig ga ik niet werken. Wel hoop ik nog wat kleine bedragen bij te kunnen schnabbelen. Dit zou in eerste instantie moeten komen uit marktplaatsverkopen, mijn partnerschap met bol.com en van de advertenties op deze site. Voor de mensen die zich eraan storen sorry, maar het doel heiligt de middelen voor mij momenteel. Ik ben aan t kijken hoe ik een en ander kan professionaliseren en ik er een beter resultaat mee kan behalen. Daarnaast ben ik aan t nadenken over wat vind ik echt leuk om te doen en waar krijg ik energie van? Het zou mooi zijn als ik iets vind waar we het laatste gedeelte van de hypotheek mee kunnen inlossen....

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste,

Is het niet zo dat je je hypotheek per maand achteraf betaald. Dan zou je bij de volgende betaling pas minder gaan betalen.

groet an

geldover zei

De hypotheek wel, maar de spaarpremie niet. Als dit het geval was had men de spaarpremie ook niet drie keer zo hoog mogen innen.