Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 14 september 2020

Lekker zelfgemaakt chinees

Vandaag eten we chinees. En dan niet afgehaald maar zelf gemaakt uit onze multicooker.
Gisteren trok ik zes grote kippenpoten uit de vriezer. Ontdooide deze en deed ze in de cooker. Ook deed ik er meteen twee winterpenen bij in.
Ik had van mijn moeder twee grote paprika’s gekregen en een bakje tauge. Manlief had zaterdag nog uien gereden en die had een zak meegekregen voor thuis. Ook de uit werd alvast in grote stukken gesneden en in de bak met paprika’s gedaan. Gaandeweg bedacht ik me dat ik eigenlijk ook wel ajam pangang erbij kon maken. En dus liet ik de groenten er nog even uit. Na een 2,5 uur viste ik de kippenpoten uit de pan en ploos van drie kippenpoten het vlees. Dit deed ik in een aparte pan voor de ajam pangang en de andere drie ploos ik uit en die gingen toen terug in de pan met de wortels de paprika en de ui. Volgens t recept moest er oestersaus in check die had ik nog en vissaus helaas die had ik niet. Ik bedacht dat vissaus wellicht zoutig was en deed er daarom een scheutje zoute ketjap in. Ik wreef nog wat gember door de rasp en voegde de tauge toe.
Wat kost me dit nu?
3 grote kippenpoten 75 cent (ja voor alledrie)
Paprika gratis
Uien gratis
Tauge 1,19
Oestersaus 5 cent (ooit drie flesjes saus voor 1 euro)
Zoute ketjap (gratis, gekregen bij kassa omdat t op datum was)
Oh zie op de foto ook nog komkommer die kreeg ik nu ook van mijn ouders die die weet van een kennis hadden gekregen.
Dus al met al voor een twee euro klaar.
Vandaag de ajam pangang
Drie kippenpoten 75 cent
Groot blikje tomatenpuree 45 cent
Ui gratis
Drie lepels zoete ketjap (gratis)
Gember 5 cent (toko)
Tot nog toe 1,25 euro.
O ja aan t einde moet er nog wat atjar tjampoer in die heb ik nog staan van de aldi maar weet ik zo geen prijs van.
Al met al denk ik dat ik voor nog geen 5 euro klaar ben als ik de rijst straks ook meereken.
En ik denk dat we zelfs wel genoeg voor twee dagen hebben.
Niet dat ik dat van plan ben want ga mijn ouders ook lekker mee laten smullen😜


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Lijkt me heerlijk. Wat is de naam van het eerste recept?

Eet smakelijk!

geldover zei

Was een recept van tjap tjoy. Maar ik heb hem dus aangepast met wat ik in huis had. Had nu geen rest champignons meer maar die hadden er dus ook zo doorgekund. Of paksoi bv. Verder kijk ik altijd met wat voor ingredienten heb ik nog ipv wat moet ik weer gaan halen. Mocht je veel kruiden niet hebben dan raad ik echt de toko aan. Veel voor weinig, wellicht dat je samen met iemand de producten dan kan delen dan heb je minder aanschafkosten ineens

nicole orriens zei

Het ziet er lekker uit zeg!