Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 10 augustus 2020

Ja een van de drie leningdelen kan ik volgend jaar volledig inlossen

Vandaag had ik een kleine meevaller en daardoor kan ik nu aankondigen dat ik volgend jaar een van de drie leningdelen volledig kan inlossen. Het laatste stukje staat nu klaar op mijn spaarrekening die ik gebruik om te sparen om in hapjes de hypotheek in te lossen. Ik laat het er staan tot 1 januari want dan mag ik inlossen op t leningdeel waar ik 2,5% rente op betaal. De twee leningdelen waar ik dit jaar nog op mag inlossen doet een procent minder aan rente dus wacht ik nog wel even voordat ik t inlos. Het volgende leningdeel wat ik ga aanpakken is een leningdeel waar nog ong 47500 euro. Hier mag per jaar 7800 op worden ingelost dus dat is in eerste instantie nu het doel om dat ook bij elkaar te sparen. Afhankelijk van t moment dat ik dat bereik ga ik dan door voor een spaarpot voor t jaar erop of begin ik af te lossen op t goedkopere leningdeel. Ik denk haast dat we gaan sparen voor de volgende 7800 euro want daar zakken de lasten t hardste mee en deze besparing rolt dan later door naar de aflossing voor de lagere rente.

1 opmerking:

Money zei

Volgens mij is het aflossen en niet inlossen