Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zondag 26 juli 2020

Voorraad wegwerken

Vandaag eten we boontjes uit eigen tuin. Een van de besparingen van vandaag🥴. Al vaker schreef ik dat ik nogal een hamster ben. Maar nu wil ik even strakker op budget. Deze week hebben we nog vakantie en zal er nog geld weglekken, maar daarna moet ik toch meer uit eigen voorraad eten. En eerst opmaken wat er in huis is. Vanmorgen kwam ik erachter dat de aardappels op zijn. Jammer dan, dan eten we er rijst bij of patat want dat is nog op voorraad. Sta nu in dubio of ik kip kerrie zal maken met alleen groenten erdoor en dan een stukje zalm erbij. Heb nl naast boontjes nog paprika en uit om toe te voegen. Denk dat dit best een lekker potje kan worden. Voordeel is dat ik meteen de pot of het pak kipkerrie wat nog in de kast staat weer heb opgeruimd. Ik ben benieuwd welke combinaties ik nog meer kan maken deze week. Ik wil t boodschappenbudget echt gaan beperken tot een paar euro, de echte noodzaak zeg maar. De reden laat ik jullie binnenkort nog wel weten. Naast de hypotheek gaat alles hier nl op de schop en dan moet ik een heel ander patroon qua uitgaven maken. Voordat alles om is en ik weer het overzicht heb straks zal wel even duren. Maar ik weet dat ik t kan en wil er ook echt vol voor gaan.

4 opmerkingen:

Lot zei

de combi kerrie en zalm zou ik niet kiezen, zou me niet smaken.
ben benieuwd wat jullie ervan vinden

geldover zei

Uiteindelijk heb ik twee kippenpoten uit de vriezer gehaald en deze gaargekookt. Een is in de Chinese tomatensoep beland en de ander is pulled chicken voor de kipkerrie geworden. Morgen zalm dus...

Lot zei

ja dat lijkt me heerlijk

nicole orriens zei

Altijd goed om zo nu en dan 'uit de kasten' te eten. Wij doen dat meestal 1 keer in de 3 weken.