Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 30 maart 2020

Wel of niet aflossen

Ik merk dat ik wat onrustiger word nu alles onzeker is. Ga ik nu wel door met aflossen of denk ik laat het maar mooi even op de spaarrekening staan. Gisteren hakte ik de knoop door en net boekte ik toch weer een mooie 250 euro weg. Had de hele maar nog niets afgelost en dat voelde verder toch niet prettig. De reden dat ik t niet eerder deed is omdat ik in gesprek ben met de bank over het loskoppelen van de verzekering en dan wil ik de hele hypotheek op aflosvrij zetten. Zelf elke maand dan aflossen en proberen om dan binnen tien jaar ervan af te zijn. Ik wilde eerst dan ook gaan voor een tienjaars of twaalfjaars rentevastperiode. Nu overweeg ik om de periode langer te maken. De crisis heeft me doen inzien dat niet alles voorspelbaar is en dat het soms wel fijn is om meer ruimte te creëren. Misschien dat ik het deel nop opsplits in twee delen van 10 en 17 jaar. Dan hoef ik alleen over t tweede deel de iets hogere rente te betalen en als ik dan in volgorde aflos is er nog niets aan de hand. Deze maand kregen we een voorschot op t salaris overgemaakt daar de boekhouder zich ook al een week niet fit voelde en dus ook niet fit genoeg om de juiste berekeningen te maken. Werkgever van mijn man had dit duidelijk gecommuniceerd en wat ons betreft geen enkel probleem dan. We moeten t met elkaar doen nu. Ik merk zelf dat ik t lastig vind het doordeweeks nu helemaal alleen met de meiden zijn en de dagen dat ik werk zijn echt lang nu, wetende dat je kinderen alleen in huis zijn. Aangezien ik er nog maar vanaf januari werk vind ik het ook lastig om dit nu heel duidelijk aan te geven. Zijdelings doe ik dit al wel, maar het signaal wordt nog niet opgepakt. Het liefste nam ik even onbetaald verlof echter de functie die ik heb maakt me de spil van t kantoor en dat is lastig. Thuis werken is geen optie.

2 opmerkingen:

Op naar een koophuis zei

Ik snap je dilemma wel (die van het aflossen én de kinderen). Mijn kinderen kunnen helaas nog niet alleen thuis blijven en dus is dat best een geregel. Wat betreft het aflossen, we gaan eerst de spaarrekening naar oud niveau brengen en dan weer aflossen.

Kobo zei

Lastig is dat. We merken het zelf ook. Toch proberen we overal een mouw aan te breien.