Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zaterdag 28 maart 2020

Dit jaar geen camping voor ons...

Na al t gedoe met verhuizen vanaf de oude camping, veel spullen in de schuur van de camping en t huren van de opslagplaats voor de caravan hebben we gisteren toch de knoop doorgehakt. Onze caravan blijft in de stalling staan. Begin van de week kregen we t bericht dat we vrijdag welkom waren. Wel gaf me dat een naar gevoel. Want hoe hou je afstand op de camping? Juist de plek waar je gezellig bij elkaar gaat zitten. Elkaar op allerlei plekken tegenkomt. Het zwembad en de horeca zouden waarschijnlijk wel dicht blijven, maar hoe fijn is t daar dan? Hier thuis houden we de kinderen binnen en achter het huis. Als ik kijk naar de speeltuin hadden ze de kinderen wellicht nog beter naar school kunnen laten gaan zoveel kids zijn er tegelijk. Ik had er dus nog geen beeld bij hoe ik toch naar de camping zou gaan. Begin van de week had ik er al met man telefonisch contact over opgenomen en aangegeven dat ik dit weekend in ieder geval niet gelijk met de hele bups zou gaan opzetten. Afgelopen vrijdag kregen we een mail van de camping. We waren nog steeds welkom wel moesten we regeling houden met de maatregelen en zou het sanitairgebouw niet open zijn. Op zich kunnen we ons redden in de caravan maar dat heeft niet onze voorkeur en we hebben t toilet dan ook nog nooit gebruikt. Om het leed te verzachten boden ze iedereen een horecacheque aan van 150 euro en zal de camping een maand langer door draaien tot eind oktober. De andere optie die geboden werd was dat we een cheque krijgen voor het jaar erop. Dit is de keus die we hebben gemaakt. Want zie ons niet voor juni naar de camping gaan met de maatregelen. Daarna zouden we dan moeten opzetten en er in t hoogseizoen drie weken gebruik van kunnen maken. In het naseizoen weten we dat er veel weekenden wegvallen vanwege de verjaardagen binnen beide families. We wachten nu af hoe het rond de zomer is. Wellicht dat we alsnog een huisje gaan huren in t buitenland en anders overwegen we om gewoon thuis te blijven en vanuit huis leuke dingen te ondernemen. We zijn de camping enorm dankbaar vinden het ook een heel gul aanbod van ze. Wellicht dat we alsnog wel een weekend wat gaan huren daar als t opknapt of er toch eens gaan zwemmen. Het is nl niet al te ver vanaf ons huis. En ik gun hen ook wat in ruil nu ze zo goed met ons hebben meegedacht. Het lijkt nog een eind weg de zomer maar ik denk dat we eraan toe zijn voordat we t weten... Hoe gaat t verder met jullie? Kunnen jullie het thuis blijven allemaal nog volhouden? Heb vrijdag voor t eerst boodschappen gedaan en was na de tijd gewoon misselijk ervan. Voel me echt heel erg onveilig. Het enige contact dat ik nu heb zijn doordeweeks twee of drie collega’s en mijn kinderen en in t weekend mijn man. Voor de rest mijd ik alles. Af en toe een belletje of via whatsapp contact en dat is het. Heb me wel voorgenomen straks dubbel en dwars te genieten als we hier uitkomen. Denk dat we altijd een periode voor en een periode na de Coronacrisis gaan houden

1 opmerking:

Luvion zei

Dit jaar niet op vakantie ivm de baan onzekerheid. Dus beter geld even sparen.