Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 12 februari 2020

Even terug van weggeweest

Ik ben op dit moment aan het overleven voor mijn gevoel. Na bijna twee jaar thuis zitten weer een baan van 28 uur, daarnaast het gehele huishouden, de zorg voor de kinderen, de zorg voor mijn ouders en nog twee opleidingen die ik moet halen....ik heb het gevoel dat ik wel erg veel ballen in de lucht moet houden. Ik lees momenteel wel blogs maar kon gewoonweg de rust niet vinden om zelf wat te bloggen. Betrap mezelf erop dat ik steeds twee of drie dingen tegelijk aan t doen ben. Ik stap om half zes uit bed loop met de wasmand langs de waterkoker die ik aanzet vervolgens de was voor de machine. Was eruit die erin zit deze gooi ik op de stoel bij t droogrek was in de machine. Water in een gala met theezakje of koffie dan de was ophangen want thee veel te warm. Dan t brood klaarmaken voor de dag en t eten van de meiden vast klaarmaken. Als die nog niet beneden zijn boven wakker maken dan schiet ik zelf meteen de douche in. Badkamer ruim ik op terwijl ik de tanden aan t poetsen ben. In sorteer vast een volgende was in bad. Dan komt de jongste vaak ook de douche in was ik die en laat haar de tanden zelf poetsen. Terwijl zij dit doet zoek ik alweer de kleding bij elkaar en ruim haar kamer op en trek haar bed glad. Als zij de douche uit is komt de oudste erin. Die geef ik aan waar ze even extra aandacht aan moet besteden. (Is nogal makkelijk) zij moet zelf haar kamer bijhouden dus ik ondertussen met de jongste beneden. Zij aan t eten en ik ruim t aanrecht weer glad. Kijk nog een ronde door de woonkamer doe alles in mijn tas. De oudste stapt om half acht op de fiets en ik trek de deur dicht en breng de jongste naar mijn ouders. Onderweg in de auto naar mijn werk waar ik ong tien over 8 aankom. Op t werk lopen ook alle werkzaamheden door elkaar doordat er constant bellende klanten tussendoor komen. Om 17 uur stap ik in de auto om om kwart voor zes thuis te komen. Als ik geluk heb heb ik t eten die morgen al wat voorbereid of heb ik t al klaar. Na t eten de afwas en t aanrecht en dan stort ik zo ongeveer in. Kijk even tv doe online wat studie en dan naar bed om de volgende dag weer t zelfde riedeltje af te draaien. Er is erg weinig ruimte voor me-time. Helaas zo afgedraaid dat ik ook niet even een paar bladzijden kan lezen. Zodra ik mijn kussen zie ben ik weg. Dus mochten jullie me even missen weet dan dat ik op zoek ben naar een manier om tijd te winnen, tijd te vinden. Mijn hypotheek is trouwens ook weer bijgewerkt. Ik kreeg vanuit het UWV een aanvulling op mijn salaris. Aangezien ik hier niet op rekende dit geld meteen doorgeboekt naar de hypotheek. Zit momenteel trouwens in twijfel over wat te doen. Mijn spaargroei gedeelte zit in de rentebedenktijd. Rente staat voor 5,6 % vast. Spaarbedrag komt elke maand netto 434 bij, waarvan ik 166 inleg. Maandelijkse hypotheekbedrag is nu 933 euro aan rente. Ik twijfel of ik nu niet alvast de aanvraag zal doen naar aflosvrij tegen een nieuwe rente voor 1,72%. Dit zou dan gelden voor een bedrag van ong 125000 euro. Mijn rente die ik moet betalen zal dan dalen naar 179 Euro voor dat deel. Wanneer ik netto kijk betaal ik nu 394 euro per maand netto en in de nieuwe situatie 127 euro. In de nieuwe situatie zit er nog een overlijdensrisicoverzekering in de premie in de nieuwe situatie niet. Dat houdt me nog tegen plus dat ik verwacht dat de rente wellicht nog iets zal dalen tot september. Mijn bedoeling is wel om zoveel mogelijk na t omzetten de 1000 euro die ik aan maandlasten minder heb gewoon af te lossen op de hypotheek hoor. Hoe ik dit weer in de berekening weg moet zetten daar twijfel ik dan weer over.... Nou het is half negen ik ga een etage hoger. Trusten...

8 opmerkingen:

Samantha zei

Mijn gouden tip (ik werk zelf ook 28 uur per week) is voorbereiding op mijn "vrije" dag of in het weekend. Brood smeren voor de hele week en invriezen. Elke ochtend eruit halen en als de kinderen moeten eten is het ontdooid. Daarnaast neem genoegen met een minder schoon huis en zorg voor voldoende kleding om een extra paar dagen te overbruggen. Naast mijn 28 urige werkweek heb ik 2 meiden. De ene sport 3x in de week, de andere 4x in de week. Ze kunner er nog niet zelf naartoe. Het is soms echt aanpoten, maar er over klagen doe ik niet. Het is een keuze. Over een paar jaar zijn de kaarten weer anders geschud.

Lot zei

Als het mogelijk is eens een hulp inhuren om je huis een grote beurt te geven zodat het makkelijker is om het bij te houden

Nicole zei

Ik heb bewondering hoe je het doet, ik zou het niet volhouden. Of willen. Ook niet met tips en werkster. Ik werk 25 uur en heb tot de kinderen groot waren op 5 minuten van huis gewerkt. Variabele werktijden en af en toe thuiswerken. Nu werk ik op een half uur van huis. Dat bevalt goed.

Noorderkracht zei

die overlijdensrisicoverzekering kun je voor een paar euro per maand ook los afsluiten, daar zit het geld niet in. 1,72% is nog steeds hoog hoor. Zou gewoon voor hooguit 5 jaar vast gaan, tegen die tijd heb je ws al een heel stuk afgelost mocht de rente dan toch wat hoger zijn dan doet dat niet zoveel pijn meer

anja zei

Je werkt 28 uur per week, gezien je werktijden vermoed ik dat die over 3 dagen worden verdeeld. Je bent van half 6 tot half 8 in de ochtend bezig met wassen/aankleden/eten en een was in de machine doen en een andere ophangen? Want meer dan dat beschrijf je eigenlijk niet. Misschien moet je gewoon eens even rustig gaan zitten, en het nuchter proberen te bekijken. Als je 3 dagen per week dit soort "hectische" dagen hebt, blijven er namelijk 4 over waarop je niet werkt. Dan kun je de ochtend rustiger starten, kun je op die dagen je boodschappen en huishouden doen, je wassen draaien (heb je echt elke dag een was?!), maaltijden bereiden die je op je werkdagen alleen nog maar even hoeft op te warmen, en studeren. Het klinkt alsof het allemaal niet zo druk zou hoeven te verlopen, als je zelf de rust zou kunnen vinden om er eens anders tegenaan te kijken. Je verhaal over je hypotheek kan ik eerlijk gezegd niet volgen, het lijkt alsof je momenteel te hectisch bent om iets rustig en goed te overdenken.
Sterkte, en ik hoop dat je wat rust terug kunt vinden.

Geldover zei

Ik werk drie en een halve dag. Vrijdagmiddag zit ik met de jongste dochter in het zwembad. Ze moet er om hoed half drie zijn en om 16 uur komen we er weg. Ik haal de jongste meteen na mijn werk op bij mijn ouders die dan ook hun verhaal willen doen als ik geluk heb heb ik een uurtje tussendoor. De woensdag is mijn ‘vrije’ dag. Dan doe ik s morgens de drie slaapkamers, de badkamer, de toiletten de woonkamer en de bijkeuken. Moet wel bekennen dat we hier niet minimalistisch zijn en er dus redelijk veel spullen instaan. ( ik werk eraan om dit rustiger te krijgen) nu denk je wellicht dan heb je de zaterdag en de zondag nog. Omdat mijn man de hele week van huis af is en vaak vrijdagsavonds thuiskomt vindt ons gehele sociale leven in het weekend plaats. En dat is behoorlijk druk. We proberen elk weekend tijd en aandacht voor ons gezin te hebben. Want niets zo vervelend als dat we het gevoel hebben op maandag dat we werkelijk niet aan onszelf zijn toegekomen. Maar ook familie en vrienden zijn belangrijk. Af en toe een keer apart van elkaar weg kunnen gaan. Wellicht wordt het ooit wat georganiseerder nog maar momenteel kan ik de rust echt even niet vinden

Ellen1979 zei

Stress op deze manier is niet fijn. Ik werk 32 uur en mijn man ook. Gelukkig herken ik me niet in je verhaal.
We trekken bedden niet recht, is hygiënischer 😉 want droogt beter, en badkamer opruimen doen we ook niet, want we maken er geen rommel en houden hem netjes. Verder zorgen we voor net wat meer handdoeken en setjes kleding, zodat als er een was eens niet gedaan is, er geen stress is. Succes met de rust vinden.

nicole orriens zei

Tsjonge dat klinkt erg pittig allemaal. Wat vind je er eigenlijk van? Bevalt het je wel goed?