Sale Solden 2023Sale Solden 2023

vrijdag 1 november 2019

Kleding weggeven

Van de week kreeg ik een vriendin op de koffie. Ze kwam samen met haar dochter mede om een zak kleding op te halen voor haar dochter. Mijn dochter is het afgelopen jaar zowel in de lengte als in de breedte behoorlijk uitgedund. Van tiener naar volwassen vrouw. Het is zelfs zo dat ik haar in het zwembad niet herkende in haar bikini en dacht dat kan ze niet zijn die vrouw daar.. Haar dochter kan zelfs nog in spijkerbroeken maat 164. Hiervoor werd de kleding aan familie van manslengte weggegeven, maar deze familie zagen we alleen bij t kleding halen en verder niet meer. Hier stond ik niet zo bij stil totdat ik van dit meisje foto’s kreeg en papjes dat ze ze blij was met de kleren. Geeft toch iets leuker weg als het gewaardeerd wordt. Dit meisje van 12 heeft kleedgeld en zo kan ze mooi sparen. Haar moeder heeft hier zelf in t verleden veel moeite mee gehad. Toen ze dan ook aangaf dat ze wel moest sparen om volgend jaar een nieuwe winterjas te kunnen kopen gaf ik meteen aan dat ze wellicht straks in de opruiming al eens kan kijken en er dan wel rekening mee moet houden dat ze een groeispurt kan krijgen en de jas dus niet aan de kleine kant moet kopen. Ook de winterjas van mijn dochter is volgend jaar voor haar. Ze gebruikt hem nu als tussenjas als t niet al te koud is, maar de armen worden wat aan de korte kant. Dus als wij dit jaar nog een leuke kunnen scoren gaat die jas ook door. Kleding voor mijn dochter koop ik veel op rommelmarkten en in kringloopwinkels. Leuke leren jasjes bv voor 4 euro daar hebben we een zwak voor. Mooi shirt eronder en klaar is ze. Ook in de zak kleding die ik nu heb weggegeven zat veel spul van kringloop en rommelmarkt. Zolang het netjes is en je zelf oplet dat het ook een beetje tijdloos is qua model scheelt dit zo lekker in de kosten. Mijn tip voor mensen die ook kleding kunnen gebruiken van een ander is dus echt laat weten dat je er blij mee bent. Dat kan door iets kleins mee te nemen maar ook door af en toe een appje met foto te sturen van iets dat je draagt...

1 opmerking:

Op naar een koophuis zei

Heel herkenbaar! Ik gaf veel aan mijn vriendin en van de week stond er opeens een bezorger met een bos bloemen aan de deur. Zo leuk! En totaal onnodig, want een appje is al voldoende. 😉