Sale Solden 2023Sale Solden 2023

dinsdag 1 oktober 2019

Huilen om onze boeren...

Had ik al verteld dat ik een emotioneel type ben? Vandaag is het hier weer hoogwater.. ik voel met onze boeren mee. En terwijl ik dus naar de tv zit te kijken biggelen de tranen over mijn wangen. Want ik denk dat er weinig mensen zijn die het leed van de meeste boeren kennen. Het constante gedraai met regels. Heb je je aangepast dan draaien we de koers weer bijna 360 graden. Kreeg deze foto vanmorgen toegestuurd van mijn broertje, in eerste instantie lach je erom, maar daarna werd ik echt verdrietig. Want er zijn dus werkelijk mensen die geen flauw benul hebben waar hun eten vandaan komt. Net bij de bijeenkomst op het Malieveld werd er geroepen dat we in Nederland de restaurants zouden moeten verplichten om hun eten zoveel procent uit Nederland afkomstig te laten zijn. Blijkt dat de regering in Frankrijk dit al geregeld heeft. En daar ging bij mij een lampje branden want tot nog toe haal ik eigenlijk onbewust al veel groente uit Nederland, maar ik zou wanneer ik in de supermarkt ben hier nog bewuster voor kunnen kiezen. Daarnaast besef ik me ook dat ik niet heilig ben, want ik haal momenteel veel vlees uit Duitsland. Ik ga ervan uit dat dit Duitse koeien zijn als weet ik dat bij onze camping bij de slachterij ook veel Nederlands vee gebracht wordt. De volgende keer dat ik bij de winkel ben ga ik er naar vragen. De Turkse slager hier heeft wel heel mooi vlees dus de kans is groot dat ik daar van t winter meer ga halen. Wil namelijk ook mijn steentje bijdragen. Het zal waarschijnlijk dus koe en kip uit nl worden. Vis haal ik standaard op Urk. Dit komt omdat daar in mijn ogen de lekkerste viswinkel zit. Het was vandaag niet alleen huilen wat betreft de staking van de boeren. Zo zag ik een stoet met kleuters in colonne op de trekker naar school rijden en ook de boeren die meereden met het nummer van links naar rechts...deden me glimlachen. Mocht je vanavond in de file komen te staan dan stel ik voor dat iedereen meedoet. De gezelligste file van Nederland Onderstaande link zelf even knippen en plakken kan hem helaas niet anders delen... https://mobile.twitter.com/GeLeHesjesNL/status/1178933013914234880

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een domme mensen die zeggen ik eet wel groenten uit een potje.
De boeren hebben gelijk, laat ze maar alles plat gooien voor enkele dagen.
Dan piepen de mensen wel anders.
Nee ik ben niet van boeren komaf maar iedereen word in Nederland voor de gek gehouden.
Eindelijk zijn het de boeren die opkomen voor hun levenswijze!
Het is een prikkie wat ze krijgen voor hun producten en anderen zoals de verschillende grootgrutters vullen hun zakken.

Anoniem zei

Fijn dat je bewuster gaat kijken naar Nederlands vlees en groenten. Urker vis is ook Nederlands, en de Urker vissers(alle vissers) zijn de boeren van de zee, zeg ik altijd.Zij staken vandaag ook mee!

Anoniem zei

Als iedereen de die de stikstofwinst bij de boeren vandaan wil halen nou eens stopt met producten die boeren produceren te consumeren.. dan verdwijnen er spoedig genoeg mafklappers en kunnen we die stikstof bij Schiphol vandaan halen. Want boeren vliegen niet 4 keer per jaar naar hun vakantiebestemming.. en ze staan ook niet in de file naar hun werk.
En iedereen die trackers op het Malieveld schrijft geven we ook het geen boerenproductendieet. Al met al denk ik dat er heel wat overgewicht zal verdwijnen..

Janne zei

Na de V.S. is Nederland de grootste exporteur van landbouwprodukten! Zo’n klein land!
Als de Nederlandse boer minder runderen, minder varkens, minder pluimvee etc. houdt, zoveel migelijk op natuurlijke wijze werkt en een eerlijke prijs voor de produkten krijgt (dus geen kiloknallers meer, geen grootgrutters die de prijs bepalen van zuivel, groente e.d.) zijn we al een heel eind op de goede weg!
Trouwens, boeren zijn net gewone mensen. Ze gaan ook wel met het vliegtuig met vakantie en dat ze niet in een file staan om naar hun werk te gaan, tja daar boffen ze mee. Er zijn veel mensen die dat ook wel graag zouden willen!
Anoniem # jouw laatste zinnen (vanaf En iedereen......) begrijp ik niet 🤔🤔

Anoniem zei

Ik ken redelijk veel boeren. Als die eens per jaar twee weken weg gaan.. is het veel. En vliegen kont hooguit eens per 5 jaar voor.

Als je niets mag eten wat een boer heeft gemaakt valt alle groente, fruit, zuivel, vlees en rijst, granen en noten samen met koffie en thee, suiker, alle alcoholische drank af. Blijft over wat dingen die nog in het wild groeien en water om van te leven.. dan word men snel een stuk dunner denk je niet.
Één of andere hoge piet weet niet hoe je trekker of tractor spelt en gooide een bericht over trackers of het Malieveld eruit.

Overigens sta ik ook niet in de file. Ik fiets meestal en met de auto is het wel druk, maar we rijden gewoon 120/130.

Overigens koop ik het meeste rechtstreeks bij de boer voor een prijs die rond de supermarkt prijs ligt. Alleen is dan elke cent voor de boer.

10% minder vliegtuigen en dat hele stikstofgeneuzel is nergens voor nodig..

nicole orriens zei

Ik dacht dat die screenshot een grapje was, maar dat is dus een serieuze conversatie?! Hoe is het mogelijk zeg. Ik val zowat van mijn stoel van verbijstering....