Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 30 september 2019

Snertweer ( en ik hou ervan)

Tja de zon is weg op een klein straaltje af en toe na dan. De dagen worden korter, het begint meer te waaien. Kortom snertweer. Dus vanmorgen al vroeg de spliterwten gekookt, de wortel prei en ui gesneden. Een dikke rib haalde ik gisteren al samen met een rookworst uit de vriezer en tadaa. Samen met een flinke eetlepel kruidenzout maakte ik een pan heerlijke snert, of zoals onze jongste het noemt lekkere worstjessoep. Hij mag nu even afkoelen en nog wat indikken. Ik kijk er naar uit. Momenteel had ik geen selderijknol maar mis t in de smaak eigenlijk helemaal niet. Daarnaast kan ik momenteel niet naar de winkel om van alles te halen want de oudste heeft mijn bankpas erg goed opgeborgen nadat ze een boodschapje voor me had gedaan. Nadat we gister alles al op de kop hebben gezet vandaag maar even een nieuwe aangevraagd. Dus zal ik me twee tot drie dagen moeten behelpen. Nou ja goed voor de financiën zeg maar.. Wat is jullie favoriete wintergerecht?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Vandaag eet ik hutspot, ook met een lekker worstje erin....
Idd, als de regen op de ramen klettert, kijk je uit naar dit soort eten.

wil zei

Hier staat een pan(slowcooker) op met een lekkere verse bruine bonensoep

nicole orriens zei

Ik houd erg van stamppot boerenkool en bruine bonensoep. Ik vind dit weer ook fijn. Gezellig!

senna zei

Andijviestamppot met spekjes erdoor en daarbij een rookworst. En daarna met een warme chocomel met slagroom op de bank.

Daantje zei

Heerlijk, wij aten ook snert dit weekend. :)