Sale Solden 2023Sale Solden 2023

vrijdag 6 september 2019

Eindelijk de jaarafrekening van energie..

Ik was wel heel nieuwsgierig naar de afrekening. Zou het bedrag waarmee ze verhoogd hadden voldoende zijn. Nou het is gelukt we krijgen nu zelfs een klein bedrag terug. Best wel blij mee. Ik vind het bijhouden van wat we verbruiken echt wel een ding. Heb de slimme meter en de app van Essent maar het motiveert me niet extra. Wel probeer ik zoveel mogelijk nu stekkers eruit te trekken waar niet nodig. Dit om sluipverbruik te beperken. We hebben een warmte terugwin unit met een pomp die altijd aanstaat. In hoeverre zou deze in de zomer uit kunnen vraag ik mij af? Heb hier totaal geen ervaring mee en wil voorkomen dat ik de gehele installatie naar zijn grootje help. 

Verder heb ik een oplader die op zonne energie werkt. Lag tot nog toe in een la te verstoffen. Toch maar eens kijken of het lukt om de telefoons zo op te laden. Want ondertussen is ons hele gezin mobiel. Ja ook de jongste van 6 die doet er spelletjes op wat haar stimuleert in het leren. bellen kan ze er niet mee.

Dit weekend gaan we denk ik eens even kijken wat we allemaal kunnen inpakken en opruimen op de camping. Het naseizoen hebben we voldoende aan de caravan. Die is snel te verwarmen.

4 opmerkingen:

Moestuinfeestje zei

Wow, wat een keurig gasverbruik heb je en wat een hoog electriciteitsverbruik. Heb je daar al eens overgeschreven? Ik heb enelogic en kijk iedere dag hoeveel verbruik we hebben. Tot nu toe zitten wij op 2.500 gas (met dank aan een heteluchtverwarming die we afgelopen maand gelukkig hebben vervangen door radiatoren) en 2.200 voor stroom, voor 3 personen en een vrijstaand huis.

Anoniem zei

Beste,

Kijk eens naar Slimmemeterportaal een toepassing waarbij je elke dag je verbruik, sluimerverbruik etc. kunt zien.

groet an

Anoniem zei

Ow,ik schrik van de hoge getallen. Ik zit op 660 gas en 1100 kWh stroom.
Heb je een boiler die de hele dag water wan houdt? Dat is een energievreter, dan kan je beter een plintboiler in de keuken nemen,liefst op een tijdklok om nog meer te besparen.

TheMoneyMindset zei

Dat elektriciteitsverbruik is relatief fors. Komt dat door de WTW-installatie? Alhoewel het natuurlijk ook ligt aan hoe groot het gezin is en hoevaak jullie thuis zijn, denk ik dat mocht je hierop willen bezuinigen, er nog mogelijkheden zijn.