Sale Solden 2023Sale Solden 2023

dinsdag 9 april 2019

Ontstopt...

Al een paar weken liep het water in de douche moeilijk weg. Ik had het bovenste kapje al eens verwijderd en kon de haarslierten van mijn oudste dochter redelijk wegplukken. Helaas bood dit dit keer geen soelaas. Het grote voordeel is dat iedereen kort moest douchen want anders liep de bak over.😜 Maar echt fijn en relaxed is het dan niet. je zou nog een bakje eruit moeten kunnen trekken maar hoe ik ook pierde het lukte me niet om hem eruit te krijgen. Ik zag de bui van een ontstoppingebedrijf bellen al hangen. Bedacht nog dat ik nog een zak soda kon oplossen in een emmer komend heet water om te kijken of de boel zo los wilde komen.
Met het afdrogen zag ik een grote spuit op de wastafel liggen. Heeft de jongste vorig jaar in het ziekenhuis gekregen toen mijn vader op de ic lag. Er zat een mooie lange spuitmond aan en was ook redelijk groot. Ik vulde hem met water en duwde met een krachtige stoot het water in de gaten. Drie keer gebeurde er niets maar bij t vierde gat zag ik drab naar boven komen. Ik spoot nog een aantal keren en liet de douchekraan lopen. Jammer genoeg stond de boel zo weer blank. Nu kon ik echter wel makkelijk water oppompen en weer uitspuiten. En toen na een aantal keren liep t water weg. Ik keek en ook t water in de wasbak stroomde weer vlotter dan voorheen. Zo das mooi bespaard. En die spuit die moet ik maar eens goed gaan bewaren. Wat een handig ding. En dan te bedenken dat ie al half boven de prullenbak zweefde.
Ik controleer echt regelmatig de putjes maar soms vraag ik me wel eens af hoe onze dochter nog zoveel haar op haat hoofd kan hebben. Haren op de vloerkleden, haren in plukjes in de wastrommel en aan je was. Ze wil t niet korter maar soms drijft het me tot waanzin.
Vandaag heb ik de kamer van de jongste gedaan. Morgen haal ik waarschijnlijk weer een complete pruik van het vloerkleed bij de oudste op de slaapkamer.
Nou ja we gaan t zien. Kan me gerust in t zweet werken, want kan daarna lekker doichem😜

1 opmerking:

nicole orriens zei

Hopelijk is er geen ernstig probleem aan de hand zeg.