Sale Solden 2023Sale Solden 2023

vrijdag 28 december 2018

Vaste lasten 2018

Gewoon omdat ik het niet kan laten vandaag maar weer eens onze betaalrekening bekeken. En omdat ik graag weer eens aan het rekenen wilde slaan telde ik vandaag onze vaste lasten uit 2018 allemaal maar eens bij elkaar op en deelde dit dan weer door 12. Dit om te kijken wat we elke maand nodig zijn. Aan vaste lasten is dit nu 2700 euro. Moet ik wel vertellen dat de hypotheek hierin bruto is meegenomen en we dus eens per jaar de belastingteruggave doen. Als ik die er weer vanaf doe kom ik precies op 2000 euro uit. Het grootste gedeelte van de vaste lasten hebben betrekking oude woning, te weten hypotheek, arbeidsongeschiktheidsverzekering, overlijdensrisicoverzekering en een spaarpremie. De reden voor het bekijken van de betaalrekening was trouwens dat onze zorgpremie voor 2019 eraf was gehaald. Een dikke 3600 euro. Ga overigens nog wel terug krijgen want na lang beraad heb ik besloten om de aanvullende verzekering eraf te halen. De tandarts houden we wel in het pakket maat het aanvullende gedeelte zeg ik op. Zoveel wordt er nl niet uit vergoed en we hebben het geld kocht er wel iets nodig zijn. Tandartsverzekering laten we vooralsnog intact. Daar speelden we precies quitte mee het afgelopen jaar. Kiezen jullie wel of niet voor het aanvullende pakket?

7 opmerkingen:

nicole orriens zei

Ik heb echt alleen het basispakket. De aanvullende tandartsverzekering was voor mij duurder dan gewoon de tandartskosten zelf betalen en dus niet gunstig.

ConsuminderMania zei

Ik ben overgestapt naar dsw. Die hebben een aanvullende verzekering en tandarts in 1. De duurste variant is 36 euro per maand. Hiermee besparen we 1000 euro komend jaar, voor dezelfde dekking.

geldover zei

Heb helaas een sluimerende ontsteking die nog niet te zien is op foto’s. Dus de kans dat ik weer aan de beurt ben is erg groot. Mijn man heeft een heel slecht gebit dus die laten we ook maar mooi in de verzekering

Lot zei

Ik heb de aanvullende en tandarts ook omgerekend en ik spring er mooi uit. Tandarts heb ik regelmatig kosten aan en ook regelmatig mondhygieniste. En ik doe 2 alternatieve therapieen en daar kom ik ook goed uit en dan nog fysio. Ik blijf dus zitten waar ik zit, vregelijking leverde slechts hoger maandlasten op bij andere of lagere lasten maar ook lagere dekking.

geldover zei

Wanneer je gebruik maakt van alternatieve therapie kan ik me voorstellen dat je het aanhoudt.

Anoniem zei

Wij hebben de goedkoopste aanvullende verzekering genomen, waarin spoedeisende hulp in het buitenland geheel vergoed wordt. We hebben deze verzekering genomen omdat we dicht bij Duitsland en Belgie wonen en we er vaak naartoe gaan.

Lot zei

Is dat de enige reden voor de aanvullende verzekering Anoniem? Wij zijn ook vaak in de buurlanden en hebben een doorlopende reisverzekering ongeveer 90 per jaar