Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zondag 23 december 2018

Ben jij je zomervakantie al aan het voorbereiden?

Afgelopen jaar kochten we ‘Pietertje’ onze XXL caravan die we meteen dit koosnaampje gaven. Tot nog toe heeft alleen mijn moeder hem gezien en die was ook meteen verliefd. Wij staan op een camping net over de Duitse grens ongeveer 5 km van Hardenberg af. Dit is weer een uurtje vanaf ons huis. Voor ons een prima afstand om te rijden. Onze jaarplek kost ons 1350 euro per jaar. Stalling doen we niet meer maar kan je bijboeken voor 100 euro per jaar. We zijn erg blij met deze bestemming. De reden? Op de camping is veel te doen, er is een animatieteam aanwezig, er zijn twee plassen om in te zwemmen. De plekken zijn mooi, de camping wordt goed schoon gehouden. Een ander bijkomstig voordeel maar voor mij behoorlijk zwaarwegend is dat ik ervan overtuigd ven dat ik de kosten van onze vakantie weer terug ga verdienen. Wanneer we naar Duitsland rijden tanken we altijd in Duitsland. Vorig jaar hield dit in dat we eigenlijk de kosten van de rit zelf terug verdienden doordat we zo een 7,50 euro op een tank konden besparen. Daarnaast doe ik veel boodschappen in Duitsland. Veel producten zijn er goedkoper, maar nu ik eenmaal aan het vlees daar gewend ben wil ik niet anders meer. Ben er zelfs afgelopen maand gewoon voor naar Duitsland gereden om te halen. Neem dan niet alleen voor mezelf mee, maar ook voor anderen. Ik vind dat er veel meer smaak aan het vlees zit. Ik heb nooit geen water meer in de pan. Rundvlees is binnen no time lekker mals draadjesvlees. Als je de aanbiedingen in de gaten houdt heb je rundvlees of varkenshaas rond de zes euro de kilo. Speklapjes of karbonade zit rond drie a vier euro. Daarnaast haal ik de drogisterij artikelen in Duitsland wat ook de helft scheelt met NL. Haarkleuring voor vier euro. Als je het in de aanbieding treft ook de Syoss. Maar de reden dat ik besloot eens een blog te wagen aan de zomervakantie is dat we binnenkort haast niet aan de reclames gaan ontkomen op tv. Want je moet NU boeken anders heb je niet meer de mogelijkheid om weg te komen. Althans zo doen sommige reclamemensen ons geloven. Ik heb nog wel wat tips: Als eerste mocht je willen boeken in korte schoolvakanties, kijk eens of je het via een buitenlandse site kan doen. Wist je dat je via expedia.it soms goedkoper uit bent dan via expedia.nl? Hetzelfde bij bv Centerparcs. Als je via centerparcs.de boekt ben je soms zo een 150 euro voordeliger uit. Wis voordat je gaat zoeken wel je zoekgeschiedenis op je telefoon want anders kunnen ze via de ‘koekies’ je alsnog de Hollandse prijzen geven. (Wat ik behoorlijk. Reept vind) Daarnaast is het voor vliegtickets vaak voordeliger zoeken in de avonduren. De reden is dat er zakelijk veel overdag gezocht wordt en die kijken niet altijd op een euro meer. Daarnaast is het goed om via partnerprogramma’s te kijken. Bv trivago. Zo kun je prijzen vergelijken. Ook al vind je het niet leuk on te doen weet dat wanneer je er de tijd voor neemt en je met een gezin op vakantie gaat je het honderden euro’s kan besparen. Persoonlijk zoek ik liever dan dag ik een halve maand extra moet werken om aan het geld te komen. Een andere tip is verdiep je eens in landen die wat minder bekend zijn. Kan je ook aardig in de portemonnee schelen. Dan nog een tip. Wanneer je gaat vliegen en je gaat met meerdere personen. Verdeel je kleding over de verschillende koffers. Wanneer je er eenmaal bent is het even werk om ieder de eigen spullen te geven. Voordeel is wanneer er een koffer kwijtraakt onderweg zit je niet meteen onthand. Kijk in het land waar je bent ook goed om je heen naar de prijzen. Zo kocht ik in Turkije het eea aan medicijnen voor minder dan waar ze hier alleen t receptje voor bekijken. In Italië kocht ik limoncello voor nog geen drie euro de fles, in Hongarije heerlijke paprikapoeder. Grote zak voor nog geen euro. Elke keer als ik zo’n produkt gebruik voel en ruik ik de geur van het land en waan me weer even op vakantie.(behalve bij de medicatie natuurlijk) Ook loont het om te kijken of het vliegen vanaf een andere luchthaven je nog voordeel kan opleveren. Zo vlogen we al eens vanaf Düsseldorf naar Turkije. Dit scheelde ons toen 600 euro. Ging om de meivakantie. Tien dagen met het hele gezin all inclusive. Wij hadden het er graag voor over om even iets verder met de auto te rijden. En mocht je het vervelend vinden is het wellicht een optie om al lekker een dag eerder daar een hotel te pakken. (Soms met pendeldienst zodat je auto gedurende je vakantie ook nog eens gratis en bewaakt staat. ;-) Andere keer maar tips voor vakanties dichterbij huis....Fijne zondag.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Idiote prijsverschillen met medicatie. Als ik een bepaalde zalf nodig heb, is het bijna voordeliger naar Spanje te vliegen en het daar te halen, ik hoef niet eens een receptje bij de dokter te halen, gewoon vrij verkrijgbaar...gelukkig heb ik ook kennissen die het voor me meenemen.
Goede bespaartips. Ik kampeer, met de fiets of al wandelend. Veel valt daar niet op te besparen,ik overnacht op goedkope en rustige plekken.Kleine natuurcampings zonder animeerteam :) Wel gebruik ik de winterperiode om routes die ik wil lopen en fietsen voor te bereiden.

Groet,Greet

geldover zei

Voor mijn kinderen is t animatieteam wel echt top. Vaak maken ze wat leuks of doen ze spelletjes met groepjes.

Unknown zei

Ja die laten wij ook graag links liggen ondanks 4 kids. Ook kamperen snel vanaf gestapt huisje is voordeliger mei Frankrijk en augustus 3 weken Zweden

An zei

Ik surf cookievrij via google chrome. Heeft me al vééél en goed geholpen.