Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zaterdag 22 december 2018

Ja, maar, als.....

Vandaag besloot ik maar weer eens mijn sokken uit te zoeken. Want er lagen er heel veel in de mand maar niets meer in de kast. Ik vroeg de oudste dochter de mand van boven te halen voor t spelletje wie vindt de meeste paren? Altijd feest vooral aan t begin maar na een kwartier ziet niemand meer de bomen door het bos. We sorteren op kleur om zo al een beetje de sokken in de buurt van elkaar te hebben liggen. Ik heb een volle wasmand nu van sokken die weer bij elkaar gevouwen zijn en een boodschappentas vol enkelingen. Daar ga ik vandaag dan echt afscheid van nemen. Met t risico dat we morgen alsnog de tweede gaan vinden. Das dan jammer. Ik word moedeloos van t kijken naar die enkelingen dus weg ermee nu. Heb ook zat sokken om elke dag van de week een schoon paar aam te kunnen trekken immers. Hebben jullie ook van die dingen die energie vreten doordat je denkt ja maar als... Ik heb dat wel met meerdere dingen. Zo durfde ik nooit cadeaus weg te doen want wat moest de gever wel niet denken. En dus stond er van alles in de kast waar ik echt elke keer naar keek en dacht oef wat lelijk. Maar wegdoen durfde ik niet...wat me daarin hielp was een nicht die letterlijk een container huurde en eens even flink door haar huis ging. Lag daar nu werkelijk de dure kristallen vaas die ik haar cadeau had gedaan omdat ze hem zo mooi vond? Ik besefte dat ze er kennelijk op uit gekeken was. En toen vond ik het ook niet erg dat ze hem weg deed. (Nou ja mijn moeder haalde hem er later uit😜)Dus ben ik nu ook liever voor mezelf en probeer ook weg te doen wat ik niet meer mooi vind. Spullen om mee te knutselen dat vind ik wel lastig, heb nl van die periodes dat ik ineens weer van alles wil maken en mijn zuinige kant wil dat dan het liefst doen met spullen die ik al in huis heb. Tot nog toe hebben mijn meiden het gen helaas niet, want zou er ook geen probleem mee hebben als zij het gebruikten. Misschien toch volgende week maar weer eens tijd voor maken. Of kijken of ik alles bij elkaar in een kast kan krijgen. Wordt het ook een stuk overzichtelijker van.

8 opmerkingen:

Dinie zei

Met beiden heb ik geen moeite.
Sokken moeten echt wel 1x per week uitgezocht worden want we hebben beiden maar 10 paar.

En kadoos weg doen. Zodra je het aan mij hebt gegeven is het van mij en mag ik er mee doen wat ik wil. Ik zal dingen die ik niet mooi vind niet gelijk in de kringloopdoos zetten die altijd in de hal staat, (velen halen daar uit wat ze leuk vinden, ook goed) maar als ik het echt niet mooi vind gaat het ook niet heel lang duren. Mijn kasten zijn om spullen op te bergen die ik regelmatig gebruik. En ik probeer zo min mogelijk kasten te hebben.

Anoniem zei

Wij wasten sokken per paar in een wasnetje, degene die ze uittrekt doet ze in een wasnetje en dan in de wasmand. Scheelt heel wat zielige sokken. Tegenwoordig heb je ook handige sokkenclips die de sokken bij elkaar houden.

En een kado wegdoen, daar heb ik geen moeite mee.

Miranda | Taxx Life Blog zei

Ik heb 1001 van dit soort dingen die energie vreten. Sokken bij ons een drama, ik heb een mand op de droger staan met eenling sokken waar sommige al 5 jaar in liggen. Knutselspullen bij mij een drama. Ik durf dingen nooit weg te gooien, want misschien komt het nog eens van pas!? En dan dus iedere keer dingen door je handen zien gaan als je iets zoekt waar je al jaren niet mee doet. Als ik er aan denk wordt ik er al moedeloos van ;)

Anoniem zei

Ik koop alleen nog maar zware sokken in de maat 35-38. Zelfs de man met maat 44 past deze. Geen uitzoekproblemen meer!

Op naar een koophuis zei

Doen wij dus ook! Alleen koop ik geloof ik sokken van 43_46. Zit de hiel iets hoger bij mijzelf maar dat ervaar ik niet als vervelend.

Anoniem zei

ik snap totaal niet hoe sommigen erin slagen om kousen kwijt te raken. Je draagt ze per paar. Doe je ze uit, hang ze dan met het beenstuk aan elkaar vooraleer je dat paar in de wasmand gooit. Bij het vullen van de wasmachine trekt je beide kousen van een paar uit elkaar en gooi je die kousen direct in de wasmachine. Steek je twee kousen in de wasmachine dan moeten er na het wassen ook weer twee uitkomen.Wasmachine altijd goed leegmaken zodat er geen kledingstukken in de trommel achterblijven. Voor ik de was ophang, sorteer ik de was dus zie ik direct dat alle kousenparen compleet zijn.
Wij zijn al meer dan 36 jaar getrouwd en op al die tijd ben ik nog nooit een kous kwijtgeraakt....

anja zei

Gelukkig, ik ben niet de enige die totaal niet begrijpt hoe iemand een sok kan kwijt raken in de was. Ik doe ze gewoon los van elkaar in de wasmachine, en ik ben nog nooit een sok kwijt geraakt. Knutselspullen heb ik behoorlijk bij elkaar gesorteerd, in diverse dozen, dus als ik zin heb in een bepaalde creatieve uitspatting, heb ik zo alles bij elkaar.

Unknown zei

Een boodschappen tas vol eenlingen. Reken eens uit wat dat kost!
Gewoon minder kopen!
Als je tien paar zwarte hebt is het probleem ook weg...........,,,,