dinsdag 19 april 2016

Dip

Zoals jullie al wel gemerkt hebben post ik al een tijdje even niets. Het overstappen naar mijn nieuwe baan is allesbehalve fijn verlopen. Momenteel ben ik dus erg zoekende of ik nog wel zo wil blijven werken. Een nieuwe functie kost behoorlijk veel energie omdat je alle kennis opnieuw op moet doen en op dot moment voel ik me hierdoor echt niet prettig. 
Ik ben moe lusteloos en zit aardig tegen een burn out aan. T klamme zweet breekt me af en toe uit, kan me slecht concentreren moet alles opschrijven zodat ik dingen niet vergeet. Kortom het is behoorlijk waardeloos. Aankomend weekend gaan we dus naar Turkije en ik hoop dat ik me daar weer kan opladen. Mocht dit niet lukken dan ga ik me melden bij de arboarts omdat driekwart jaar je ongelukkig voelen op t werk dan echt genoeg is. Ik ben al om me heen aan t kijken naar andere functies. Droom soms dat ik voor mezelf kan beginnen of via het www voldoende kan verdienen, maar met zo'n laag energieniveau kan ik ook niet deze beslissing nemen. Heel af en toe lees ik andere blogs dus het kan zijn dat ke daar wel een reactie van me tegenkomt maar hier dus even niet. 

vrijdag 26 februari 2016

Reactie op Anoniem

 Anoniem vroeg me gisteren of ik niet beter een keer op vakantie kon gaan en dan de rest kon aflossen. Nee dat is voor mij persoonlijke niet het geval. Ik snap dat er gedacht wordt je hebt nog een hele schuld staan, maar op mijn spaarhypotheek kan ik niet meer inlossen omdat ik daar helaas hoge bijstortingen gedaan heb en nu vast zit met de hoog laag regeling. En de rest van de hypotheek zal binnen tien jaar echt weg zijn. Helaas hebben we voorbeelden te over van mensen die alsmaar zeiden later als we dit of later als we dat. Het later mocht nooit komen. We kiezen er dus heel bewust voor om nu al momenten van later in te bouwen. Mooie herinneringen met elkaar te maken. Toevallig zag ik vandaag nog weer het programma over mijn lijk waarin vier broers met elkaar een hele mooie reis maakten omdat een broer ongeneeslijk ziek was. Zij hadden alles heel mooi gefilmd als document voor later. Ik bedacht me dat wij eigenlijk heel weg laks zij met foto en video terwijl we echt wel goede apparatuur in huis hebben. Moeten we dus echt wat mee gaan doen. Voor later.....
Ik denk dat we het best goed doen we vragen eens per jaar t belastinggeld van de hypotheek terug en we sparen al met al is het bedrag nu samen een 1000 euro per maand. Persoonlijk vind ik dat heel wat. Ik hoop dat ik met de beurs nog wat bij kan sprokkelen al loopt dat de laatste twee maanden even wat minder. 
Om eerlijk te zijn hoop ik zelfs dat we aan t einde van t jaar nog een keer een trip groot of klein kunnen maken. Ik blijf in ieder geval zoeken naar iets leuks. En die hypotheek is inderdaad nog veel geld aan de andere kant als ik mijn netto hypotheeklasten bekijk daar zit een ander van op een flat. (Tja die heeft de schuld ook niet hoor ik je denken, maar die heeft na 30 jaar ook de woning niet vrij)

zaterdag 13 februari 2016

Vakantie (s) geboekt

Zo lang geen tijd gemaakt om te bloggen.
Ik had een titel klaarstaan dus nu dan maar even. We hebben begin januari onze vakanties voor dit jaar geboekt. We gaan tien dagen naar Turkije in april en we gaan in de zomervakantie naar Kroatië. Turkije kwam als eerste omdat ik graag met mijn oudste dochter nog voor een betaalbare prijs wil vliegen en mijn man nu ook lekker een All inclusive vakantie mee kan. Toen we dat geboekt hadden en nog volop in de voorpret zaten keek manlief op een site waar je huisjes van particulieren kunt huren. We hebben nu tien dagen hoogseizoen voor 570 euro. En we kunnen nog tot een week voor vertrek de vakantie zonder extra kosten annuleren. Al denk ik niet dat dat gaat gebeuren. We zijn nog nooit in Kroatië geweest. Heb voor onze oudste dochter alvast een grote Bosatlas gekocht.Leuk om tijdens de reis te gebruiken en wie weet gebruik ik hen straks wel als we onze vakantiefoto's gaan inplakken. Oh ja we hebben op dezelfde ronmelmarkt ook al een fotoboek gekocht op de kaft staat tUrkije dus dan kan je hem niet laten liggen he?
Zit dus lekker al een beetje in de flow. Ga met dochterlief op zoek naar leuke weetjes over Kroatië en Turkije leuk als voorpret toch?

vrijdag 5 februari 2016

Even wat gezelligheid

De afgelopen weken ben ij weer mezelf aan t voorbij lopen. Ik moet nodig weer mijn hoofd betrekken bij wat ik doe en minder op de automatische piloot (mezelf voorbij) lopen. Vandaag kreeg ik de schoonmaakster en alles is weer lekker fris. Tijd om even wat nieuwe planten en bloemen in huis te halen en mezelf te verwennen.

dinsdag 26 januari 2016

Weer gelukt!

Opnieuw 500 euro naar de hypotheekschuld overgemaakt. Ik wird er zo blij van. Ook van mijn gestorte salaris werd ik blij. Waar ik verwacht had dat ik een 200 euro minder zou krijgen vanwege een korting die ik nu elke maand kreeg maar die straks via de belastingdienst aan het einde pas naar mij vergoed wordt bleek dat mijn salaris met dertig eurootjes omhoog was gegaan. Loonstrookjes nog niet bekeken maar volgens mij heb ik vorige maand niets extra's gedeclareerd. Daar word ik dus echt heel erg blij van zo blij dat ik in plaats van in februari nu al de betaling heb gedaan. (Wie weet smokkel ik zo wel een extra aflossing bij elkaar zonder het in de portemonnee te voelen)

Op de nieuwe werkplek begin ik me al aardig thuis te voelen. Ik merk dat ik nog even aan mijn zakelijke Engels moet gaan werken. Pff kende ik het in mijn vorige producten helemaal het is nu weer even omschakelen.Klanten geven aan dat ze me geweldig vinden spreken maar ik wil t vloeiend mijn mond uitkrijgen. 
En verder een drukke week. Heb deze week een dag extra omdat ik participanten word in de medezeggenschapsraad. Heb er zin in om mijn stem te laten horen en mee te denken.

zaterdag 23 januari 2016

Ook ik....

Een oude Chinese vrouw had twee grote waterkruiken die aan beide kanten van een stok hingen.

Deze stok droeg zij op haar schouders, heen en weer naar de waterbron.
Een van de twee kruiken had een barst, terwijl de andere perfect was en altijd een volle kruik water afleverde.
Aan het eind van de lange tocht van de waterbron naar huis kwam de gebarsten kruik slechts halfvol water thuis.

En zo gebeurde het dagelijks dat de vrouw haar huis bereikte met slechts anderhalve kruik water.
Natuurlijk was de perfecte kruik trots op zijn prestaties.
De gebarsten kruik schaamde zich voor zijn imperfectie en voelde zich ellendig omdat hij maar de helft kon doen van hetgeen waarvoor hij was gemaakt.
Na twee jaren van bitter falen sprak de kruik op een dag, bij de waterbron, tot de vrouw: “Ik schaam me omdat de barst in mijn zij ervoor zorgt dat het water uit me weglekt, terwijl we naar huis gaan.” De oude vrouw glimlachte: “Heb je gemerkt dat aan jouw kant van de weg bloemen bloeien, en niet aan de andere kant van de weg?

Elke dag, wanneer we naar huis lopen, geef jij ze water.
Twee jaar lang kon ik deze prachtige bloemen plukken om de tafel te versieren.
Als jij niet was zoals je was, zou deze pracht er niet zijn om ons huis te eren.”

Moraal van dit verhaal - We zijn allemaal perfect imperfect!


dinsdag 19 januari 2016

Soeppie?

Sinds anderhalve week ben ik koolhydraatarm aan t eten. Vandaag echt een heerlijke pompoensoep gemaakt waarvn ik graag t recept met jullie wil delen. Halve flespompoen Lidl in kleine stukjes samen met twee knoflookteentjes en wat verse gember aanfruiten, kokend water met groentenbouillonblokje erbij, koken en staafmixer erop zetten. Mmmmhen er zelf nog wat kokosrasp bij gedaan omdat ik te snel was met t tweede bouillonblokje. Nog nooit zo snel zo'n lekker soepje gehad.