donderdag 3 december 2015

Gratis winkelen

Dacht ik ga eens even een poging doen om de kast op te ruimen. Nou dat was nog eens leuk, ik kwam er namelijk allerlei cadeaubonnen tegen. Het begon met een bioscoopkaartje leuk leuk leuk die moeten we in de kerstvakantie maar eens tot zijn recht laten komen. Vervolgens voor 25 euro bij de bloemenwinkel (laat ik daar nog vanlaatst net iets leuks hebben gezien) een kaart van de Kruidvat toch maar eens even in de knip doen want daar kom ik redelijk vaak.een nationale tijdschriftenbon twv vijf euro weet niet zo goed wat ik daarmee wil omdat ik sowieso moet bijbetalen dan.30 euro shoptegoed voor een kledingwinkel van de meiden. Tel daar nog een bijna 200 euro bij op die ik nog bij de Hema kan stukslaan en ik ben dus rijk. Moet ook nog een andere kast nakijken want ik denk dat er nog meer bioscoopkaartjes moeten zijn. ;-)
Ik kan dus binnenkort fijn een middag de stad in zonder al teveel geld uit te geven. 
Als ik niets te vragen weer vraag ik een cadeaubon maar deze vind ik dus zelfs lastig uit te geven. Hebben jullie wel eens bonnen die maar blijven liggen?

maandag 30 november 2015

Druk weekje voor de boek

Met een energiepeil van 0,0 de nieuwe week in. Ik mag drie dagen werken deze week. Het wordt steeds lastiger, op 16 december hoor ik of ik volgend jaar nog een plekje heb. De collega's om me heen gaan langzamerhand weg, zij hebben nog geen vaste aanstelling en willen ook geen drie uur reizen per dag. Dat maakt het er voor mij emotioneel persoon niet makkelijker op. 
Tel er de baan van manlief bij op die elke avond momenteel onderweg is en me dus ook niet even kan ondersteunen in de negatieve gevoelens en ideeën die door mijn hoofd flitsen.
Volgend weekend hebben we en Sinterklaas en de verjaardag van dochterlief op zondag dus dat wordt weer rennen en vliegen.
We moeten t maar even dag voor dag bekijken. De oudste dochter heeft vannacht bij ons geslapen, want ik mag vanmiddag beginnen. Aangezien ze aangeeft een beetje klaar te zijn met het slapen bij oma en opa slaapt ze nu bij ons. Blijven er twee nachtjes bij oma over voor haar deze week. Ze mag woensdag mee naar Sinterklaas bij t vrijwilligerswerk van opa en oma. 
Ik heb van t weekend al eten gekookt en ingevroren. Lekkere goulash. Ik maak t in porties in de vriezer en dan kan ik als ik echt niet meer kan voor mijn gevoel de zakjes eruit trekken. 
Heb van de week ook mijn eindejaarsbeoordeling, het mag geen verrassing zijn maar toch vind ik het weer spannend. Ligt ook wel aan mijn leidinggevende die is nl niet altijd even transparant en eerlijk. 
Ik ga eens even wat doen nu ik nog enigszins mijn beentjes voel. Ik moet het nog uitzingen tot de 16e want de laatste twee weken van het jaar heb ik vrij genomen. Nu nog zorgen dat ik voor die tijd in de ontspanmodus kom. Want overspannen thuis komen is helaas ook niet de bedoeling en merk aan mijn lijf dat ik op t randje aan t balanceren ben. Huilbuien, overal trillende spieren, niet uit mijn woorden kunnen komen. Slecht slapen, wazig zien 's avonds. Kan t allemaal niet ontkennen maar die drie laatste weken wil ik volmaken. Moet nog vijf dagen aan de bak, heb nog een dag een cursus en ga nog een dag vrijwilligerswerk doen in de baas zijn tijd.

zondag 29 november 2015

Uitbouw

WoW ik heb hem gezien de uitbouw van mijn dromen. Hij zou hier perfect achter onze woning passen en inderdaad het woongenot nog een stuk vergroten. Ik zit er dan ook serieus aan te denken om eens na te vragen wat zo'n aanbouw moet gaan kosten. 

http://www.nicodekker.com/projecten/moderne-uitbreiding-woning-spanbroek/

Het zou zowel een mooie extra ruimte creëeren bij het huis al dat het een beter uitzicht op onze tuin geeft. We kunnen helaas nu niet om de hoek kijken. Het zou me ook weer een doel geven om verder te gaan met sparen. Hoe mooi zou het zijn als we de kosten van te voren zelf bij elkaar kunnen sparen. (De uitbouw hoeft er morgen immers ook niet te staan.) heb geen idee hoe je zoiets aanpakt. Met wie moet je allemaal contact opnemen? En in welke volgorde? Kan ik tijdens dit proces nog ergens op besparen? Wat zijn belangrijke zaken om op te letten? Denkvoer genoeg....

woensdag 25 november 2015

Vrije woensdag

Had me vandaag helemaal verheugd op mijn vrije dag met de meiden. Helaas werd ik door de jeuk om vijf uur vanmorgen mijn bed uit gejaagd en een half uur later volgde de jongste die had zulke hoestbuien en riep elke keer met een piepstemmetje au au. Vond t zo sneu dat ik haar maar opgepakt heb. Helaas is wakker wel gelijk wakker bij haar en van dan maar op de bank lummelen kwam dus niets meer. Om kwart over zeven ook de tweede beneden. Ik besloot snel mijn beddengoed in de was te doen want ik wilde vandaag mijn bed eens helemaal goed verschonen. Dus alle richeltjes hoekjes en gaatjes eens even goed afstoffen met een natte doek. Overtrek en lakens eerst in de was daarna de antislipmatten en tot slot de moltons. Tijdens de eerste was gaf ik de oudste te eten en bracht haar maar school. Toen heb ik de jongste lekker in een warm bad gedaan. Ben er maar vanuit gegaan dat ze dat net zo lekker als mij vindt.Terwijl zij in bad zat heb ik steeds heen en weer gerend tussen onze slaapkamer waar ik het bed aan t stoffen was en de badkamer. Op een gegeven moment was madammeke er klaar mee en gaf aan eruit te willen. Prima, ik heb haar een massage gegeven op de commode en daar werd ze zo lekker rustig van dat ik besloot haar een romper en een T-shirt aan te trekken en haar weer in bed te leggen. Ze heeft vervolgens de hele morgen lekker geslapen en ik heb baar niet meer horen hoesten. Ondertussen haalde ik snel om de hoek wat groenten zodat ik een lekkere pan tomatensoep en een grote bak lasagne kon maken. Ik nodigde mijn moeder ook uit voor t eten. Moest nog rennen en vliegen om alles op tijd op tafel te krijgen. We hebben heel gezellig getafeld en toen kwam de oudste met t verhaal dat bijna haar hele klas naar t zwembad ging. Had tegen haar gezegd dat ik wat leuks met ze wilde doen, maar toen ik vroeg wat ze liever deed koos ze toch voor t zwembad. Prima ik vermaak me dan wel met de jongste. Ga zo maar eens even verder met t aanrommelen in huis. 

maandag 23 november 2015

En weer verkocht...

Afgelopen vrijdag was een spannende dag. Ik wilde op tijd achter de laptop zitten om te zien wat het aandeel Abnamro ging doen. Zoals eerder aangegeven had ik er een aankooporder in gezet voor 125 stuks, ik hield rekening met een aankoopbedrag ergens tussen de 15 en 20 euro. Had wel een nauwkeuriger bedrag gehoord maar dat was niet echt blijven hangen. Om half negen kon ik nergens mijn pasjeshouder vinden en die heb ik nodig om op de site te komen. Ik was er 100% zeker van dat ik de pasjes de avond ervoor al had klaargelegd op de grote tafel. Dan maar kijken op de site van ABN, helaas hier had men last van de grote KPN storing. Ik kon niet zien of alles goed was gegaan met de aankoop of niet en op een gegeven moment heb ik het erbij gelaten. Geen vet verlies maar ook geen dikke winst dus. Vandaag keek ik en zag op een gegeven moment dag ik 80 euro kon pakken. En ik besloot binnen zijn de besten dus heb ik verkocht. Nu nog ergens twintig euro winst zien te maken en dan stop ik het weer in een project van geldvoorelkaar.  Ik zit erover te denken om ook hier te proberen een sneeuwbal op gang te helpen. Dus elke keer als ik geld terug ontvang wat dus eens per maand is dit apart zetten. Zodra ik dan weer honderd euro heb kan ik weer onieuw investeren.
Op die manier kan ik dan volgend jaar kijken wat ik wil ga ik einde van het jaar aflossen of liever opnieuw investeren.

woensdag 18 november 2015

Geld weer uitgegeven

Er bleef nog 673 euro spending money over nadat we uit eten zijn geweest. Heb t nu ingezet via geld voor elkaar voor geld voor een ballenbak, rente 8% lijkt me goed. Daarnaast heb ik van t geld dat nog op mijn spaarrekening stond en t geld dat ik nog over had een aankooporder Abnamro voor vrijdag erin gezet. Eerlijk gezegd vind ik t laatste een beetje tricky daar ik nu niet weet waar ik voor aankoop en wat de koers gaat doen. Voor t zelfde geld daalt de koers meteen flink. Zit dus vrijdag wel klaar als de beurs open gaat om t in de gaten te houden. Spannende dag....

dinsdag 17 november 2015

Zie ik dat nu goed?

Gisteren tijdens mijn middagpauze was ik even de beurs aan t checken. En ik schrok van t aandeel Genfit. Het was twaalf procent gestegen! Ik ben dus terug gerend (zo ongeveer dan he) naar mijn computer en heb ze er uit gekieperd. Vandaag na aftrek van kosten bleek dit sprintje me 748 euro op te leveren. Mooi aflossen op de woning dan maar weer. Ik rekende t nog even uit en t levert me 2,18 euro per maand korting op. En nu weet ik t even niet meer. Wil ik inderdaad wel doorgaan met t aflossen of moet ik nieuwe plannen maken? Ik ga sowieso door met geld in de aandelen stoppen, wil nog een aankooporder erin zetten voor Abnamro einde deze week en de aandelen Genfit op een lager punt weer in mijn portefeuille zetten. Wat nu als ik de winst eens gebruik voor de aandelen Abnamro? Mijn hoofd begint weer te tollen. Zoek naar een andere manier van investeren iets waar je zelf plezier aan beleefd, je weinig energie kost en je ook iets oplevert. Vakantiehuisje? Camper? Toch meer naar geldvoorelkaar? Ik weet t even niet. Ga nog een dagje broeden denk ik.
Oh ja eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik gisteren al 10% van mijn winst heb verbruikt door nog even met mijn man ons tienjarig huwelijk te vieren. (Moest echt een excuus verzinnen om niet te hoeven koken) kon gisteravond geen pap meer zeggen na mijn werk en was blij dat mijn auto op de dam stond. Manlief heeft dus gereden. Het restaurant had een supermooi concept sinds vorige week. Onbeperkt gerechten van de kaart voor 24,50 euro. Echt lekker alles in kleine porties die we ook nog eens deelden zodat we lekker veel konden proeven. Ik voel nu al wel aankomen dat we dit vaker gaan doen.
Ik ga maar eens aan de slag rommel wegwerken van de rommelmarkt. Heb avonddienst doordat een collega wilde ruilen. Dit kwam mij ook super uit.