Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 18 september 2023

Aflosdoel bereikt

Ik heb mijn aflosdoel voor dit jaar bereikt. De hypotheekschuld staat nu nog op 140000 euro en voorlopig stop ik met aflossen. Ben ik dan doelloos? Nee ik ga door met besparen en het geld apart op de aflosrekening zetten alleen zet ik t daarna om in spaardeposito's. Dit levert voor me namelijk nu meer op dan t aflossen op de hypotheek. Het zijn maar kleine bedragen maar ik hoef er verder weinig voor te doen. Aan het begin van de maand was de spaarrekening leeg en nu staat er al weer meer dan 200 euro op. Dit doordat ik vorige week een paar keer aandelen kon kopen en verkopen met steeds een paar tientjes winst, kleine bedragen via Woolsocks en gisteren betaalde ik met IPay ipv Ideal wat me ook 0,25 cent bespaarde. De een zal denken wat een gezeur voor die paar cent maar echt die paar cent elke keer die doen t em wel. Ze maken echt dat ik wellicht voor t einde van t jaar de 1000 euro weer aan kan tikken. (hoop ik)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wie het kleine niet eert.....succes...hou vol. vr.gr. Marle

Anoniem zei

Dat doe je knap.
Merel

Op naar een koophuis zei

Lekker bezig!

L. zei

Hier is de spaarrente ook hoger dan de hypotheekrente dus we lossen ook niet meer af, maar sparen het bedrag wat we normaal zouden aflossen op de spaarrekening. En straks over zo'n 6 jaar als de rente afloopt, hopen we een groot bedrag ineens af te lossen..