Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zondag 30 april 2023

Jaaa onze hypotheekrente onder de 200 euro!

Whaaa, maakte net weer geld over en daarmee komt ons hypotheekbedrag onder de 200 euro. Op het heerlijk bedrag van 199,98 euro om precies te zijn. Ik ben er echt heel erg blij mee. En de volgende mijlpaal zit er ook al aan te komen want we zijn nog maar 750 euro verwijderd van de 140000 euro. Ik kon aflossen door een gift van mijn ouders en doordat Wereldhave een mooi bedrag aan dividend uitkeerde. Iets wat ik niet in de gaten had en wat dus echt uit de lucht kwam vallen. Einde van de maand kijk ik of er geld over is om nog af te lossen nu, want man krijgt net bericht dat er morgen geen werk is vooralsnog. Hij krijgt dan 8 uur betaald, de verwachting is dat er een rustige periode aan komt. Helemaal niet erg, sterker nog van vrije dagen moet je genieten of ze nu verplicht zijn of niet. We hebben de ruimte om dit te doen gelukkig. Wel wil ik oppassen dat we niet te hard interen op t spaargeld dus is t altijd even puzzelen met wat verstandig is. Vandaag zijn we weer een stukje dichterbij hypotheekvrij leven gekomen. Als ik twijfel over ermee doorgaan bedenk ik me dat de rente in 2030 of 2035 heel anders zal uitzien en dat ik dan des te blijer ben met de aflossingen. Daarnaast heb ik nu al heel veel geld bespaard met het aflossen en in eerste instantie bijstorten in de spaarpolis. Ik meen me te herinneren dat we straks al met al zo een 100000 euro aan rente bespaard hebben. Juist door er meteen flink mee aan de slag te gaan. Nu zitten we straks nog op een gemiddelde rente van 1,7%. Nog 17750 euro tegen 2,19% te gaan dan daalt die ook nog weer een beetje. En dan zal t even kijken worden of aflossen nog zin heeft of dat we eerst verder sparen omdat de rente bijna t zelfde is als rente op de spaarrekening. Misschien dat we dan nog gaan investeren in die lelijke zonnepanelen.....

3 opmerkingen:

Miranda | Taxx Life Blog zei

Wat ontzettend fijn zeg, ik hoop ons hier ooit ook weer eens op te kunnen concentreren. Ik raak altijd zo geïnteresseerd door dit soort verhalen.

Anoniem zei

En wat als je huis straks afgelost in box 3 komt, kun je dat dan ook opbrengen?

Anoniem zei

Is "jouw" Wereldhave dezelfde als "mijn" Wereldhave? Wij zijn op dit moment niet zo blij met de beslissingen van die van ons. Fijn dat jij er nog geld aan verdient : -))) Eigenlijk krijg ik nu een soort van gezicht bij de groep aandeelhouders waar wij, als huizenbezitters in een complex met slinkende meerderheid huurders, voorlopig niet tegenop kunnen.
Grappig.

Fijne dag en groetjes,
Merel