Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 9 februari 2023

Maandbedrag energie nog verder naar beneden?

Mijn nota voor januari is binnen, keek er met spanning naar uit. De reden is de Irco die ik gebruik ipv gas. Want deze bespaart me elke maand geld. Ik heb mijn jaarafrekening in augustus gehad en kreeg toen iets meer dan 700 euro terug. Ik betaalde nog twee maanden de 180 euro die ik vorig jaar ook elke maand betaalde maar heb die naar 100 euro gezet en de 80 euro die ik elke maand overhield zelf achter de hand gehouden. Daarna liet de app steeds zien dat ik een tekort zou hebben en dat ik zou moeten bijbetalen. En ik had in mijn achterhoofd dat zullen we nog wel eens zien. Het bij te betalen bedrag werd wel elke maand minder en nu gokken ze dat ik mijn bedrag moet verhogen naar 110, omdat ik anders 70 euro moet bijbetalen. Vorige maand wilden ze t bedrag nog op 144 euro hebben staan dus ik loop nog steeds in. Ben heel erg benieuwd of ik volgende maand al bericht krijg dat ik rondkom. En aangezien we nog een paar maanden te gaan hebben hoop ik onder een bedrag van 1200 per jaar te gaan komen. De airco bevalt me heel goed, Hij krijgt de kamer snel warm en ik kan de warmte goed voelen. Als ik mijn wasrek in de stroming van de airco zet heb ik die meteen ook snel droog dus dat is ook nog een winsituatie. Bespaar nu al veel maar als in augustus mijn jaarrekening komt ga ik over naar nieuwe tarieven, dan heb ik de airco zeker voor t einde van t jaar terugverdiend. Voor mensen die zeggen een airco is duur, ik heb een splitairco aan de muur en t valt voor mij dus veel voordeliger uit. Technisch heb ik er niet al teveel verstand van maar ben echt blij met deze aanschaf.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben ook superblij met de airco om te verwarmen. Daardoor hebben we nu nul op de meter. Zolang de salderingsregeling geldt tenminste. Het is in combinatie met zonnepanelen natuurlijk.

nicole orriens zei

Wat fijn dat het verwarmen met de airco zo goed werkt zeg!