Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zaterdag 4 februari 2023

Ik probeer winkels te vermijden

Mijn grootste bespaartip; Probeer winkels te vermijden. Maandag mocht ik twee pakketjes ophalen bij een hele dure bloemenwinkel. Ik laat ze bewust daar bezorgen omdat ik er wel van geniet om de winkel door te lopen, maar ook weet dat ik die hele mooie dure zijden bloemen nooit ga aanschaffen voor 15 euro per tak. Ik doe er wel inspiratie op bij de levende planten hoe ik zelf voor weinig iets leuks voor op tafel kan maken... Dit keer had ik jongste dochter mee want het waren kleren voor haar en een judopak voor haar. Bij het verlaten van de winkel vroeg ze of we nog even bij de Kruidvat naar binnen gingen. Ik hoopte dat de koopjesbakken met korting tot 75% er nog zouden zijn en gaf toe. Helaas waren die koopjesbakken op maar de jongste bleef verlekkerd staan voor de make-up. Ze wilde wel een tonic voor dr gezicht. Dat heb ik geweigerd, want ze heeft een hele mooie gave huid van zichzelf en dus is die tonic echt niet nodig. Daarna zag ze een lipgloss. Mmm 4 euro voor een beetje glim op de lippen. Ik bood haar aan om een nagellak te kopen. Ze zocht een lichtblauwe kleur uit en opeens vond ik dat ik dan een andere kleur voor mijn nagels nodig had. (kronkel want heb nagellak zat.) We liepen naar de kassa en ik legde de twee nagellakken op de band. En ineens bleek dat zei dacht dat ze en de gloss en de nagellak mocht. En ik, ik keek haar aan en dacht nou toe maar dan. Toch liep ik met een later de winkel uit. Want eigenlijk hadden we helemaal niks nodig. Ze heeft make-up zat in huis. En ik bedacht me waarom ik echt een grote hekel aan winkelen heb. Ik geef geld uit aan dingen die ik niet nodig ben...Voorlopig even uitgewinkeld hier...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik had in december een lampenvoet uitgezocht bij de bouwmarkt , maar de maat die ik wilde was niet op voorraad, dus werd hij besteld, 2 weken later zou hij er zijn.Maar ik werd gebeld dat hij pas op 6 januari binnen zou zijn en toen belden ze op 13 januari dat het april werd. Nou laat dan maar zitten zei ik. Donderdag kocht ik een lampvoet bij de kringloop voor 2,50 euro , ruim 20 euro goedkoper dan die bij de bouwmarkt terwijl die ook nog eens in de aanbieding was. Dus achteraf blij dat het zo liep en in het vervolg eerst maar naar de kringloop voor ik weer iets wil aanschaffen.

geldover zei

@anoniem; werk als vrijwilligster een middag bij de kringloop en haalde daarvoor ook altijd al veel van mijn spullen daar.