Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 26 januari 2023

Wat eten we vandaag?

Vandaag gebruik ik mijn luie wijven/kerelspot. Gisteren deed ik er al twee dikke kippenpoten in met een beetje water en die deed ik op steam erin. Reden ze waren nog niet helemaal dooi en mijn man gaf aan dat ie met 2,5 uur thuis zou zijn. Had zich achteraf versproken en bedoelde met een uur, maar belde met 45 minuten al dat ie stil stond en dat ik hem op mocht halen. Dus snel ander plan voor t eten van die avond want he kan niet toveren. Ik liet de kip de even voor wat ie was en kon toen deze afgekoeld was van t bot plukken. Ik deed vlees van een poot in een soeppan met de bouillon die in de pot zat. (wel haal ik altijd t vel eraf want glibber glibber gruwel) Daar deed ik vast een ui bij en wat prei. Morgen doe ik er bouillon bij van groente tomatensoep samen met een klein beetje suiker. Het andere geplukte vlees deed ik terug in de pot en heb ik in de koeling gezet. Vandaag doe ik er twee tenen knoflook bij, wat gember, een hele dikke ui en prei, wat sojasaus, wat ketjap manis en wat pittige pindakaas. En dan deksel op de pot en 4 uur aan laten staan. Ik kijk met twee uur even hoe ie er bij staat aangezien de kip nu al gaar is en je normaal gesproken alles rauw in de pot doet. Voordeel dat ik het van te voren al in de pan heb gehad vind ik zelf dat er nu twee poten voor de bouillon hebben getrokken. Ik serveer er rijst of nasi bij. Mocht iemand zich afvragen wat deze maaltijd mij kost? Kippenpoten 25 cent per stuk. 0,50 cent Prei 33 cent (3 voor 1 euro bij Lidl. Pindakaas 12,5 cent (pot 0,25 cent Lidl verspilbak.) Ui gratis gekregen Bouillonpoeder 15 cent (horecaverpakking die GRenze) Suiker zeg maar 5 cent. Tot dusver dus 1,15 euro en half pakje rijst. Dat is een groot pak van de LIdl waar ik ong 1/4 van gebruik maar daar heb ik de prijs niet van paraat. Ik denk dat ik t erg hoog aam houd als ik zeg 2,50 euro. Onze jongste is niet gek op rijst dus diw krijgt de soep met een gwroosterd broodje. Wij eten misschien ook wat soep vooraf en dan dus de pindakip met rijst of nasi. We eten eigenlijk bijna nooit meer een toetje na. Als we al eens vla eten doen we dat later op de avond maar dat is hooguit een of twee keer per maand. Het gekke is dat ik als kind altijd begon te stotteren nadat ik melk had gehad als ik daarna iets moest oplezen meteen nadat ik t gegeten had. Vandaar dat ik een hekel heb gekregen aan melkprodukten na t eten.

Geen opmerkingen: