Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 11 januari 2023

Ik wil teveel…

en daardoor kom ik tot niks. Momenteel gaat t niet heel erg lekker hier. Lees ik heb moeite om de dag door te komen. Het liefst kroop ik in bed met de dekens ver over mij heen en sliep ik tot dit rotgevoel weg gaat. In mijn hoofd zie ik van alles wat ik wil doen, maar mijn lijf en ook mijn hoofd houden aan de andere kant veel tegen. Het lijf protesteert door me de ene eczeemaanval na de andere te geven en waar ik overdag zo moe ben dat ik nog zittend in slaap val kan ik s avonds maar moeilijk in slaap vallen. Links en rechtsom doe ik een slag. Afgelopen maandag met heel veel moeite de douche gedaan. Lees elke keer kwartier en dan weer half uur eraf omdat ik helemaal naar was van mijn eczeem. Het werk buldert helaas harder op dan ik aan kan en ik wil geen hulp van anderen want dat voelt zo alsof ik weer gefaald heb. Ondertussen zitten mijn schouders en nek vast en trillen mijn ogen onophoudelijk. Helaas weet ik uit ervaring dat dit een teken van oververmoeidheid is. Er zal dus een balans gevonden moeten worden tot wat ik wil en wat ik kan. En meer dan mijn best kan ik niet doen en op de been blijven is het belangrijkste nu. We gaan maar weer verder met de elke kwartier iets doen is er een methode....en dan maar zien hoe lang dit aanhoudt....

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Vervelend om te horen dat het niet zo lekker loopt. Wat misschien zou kunnen helpen is alles wat je moet/wil doen op een lijstje te zetten. Dan ga je eerst bepalen of jij dit moet/wil doen of dat wellicht de kinderen of je partner dit kan doen. Daarna bepalen wanneer je het moet doen. Vandaag, morgen of pas over een paar weken. Hierbij wel goed kritisch zijn. Dus: de badkamer is te smerig om te douchen, tanden poetsen, etc. Of het kan er voor een keer nog wel een paar dagen mee door. Dit heeft mij heel erg geholpen toen ik tegen een burn-out uit aan zat. Vaak leggen we ons zelf van alles op.

Lot zei

Als je teveel op je bordje hebt en zoveel last van exceem dan is het geen falen om hulp van anderen te accepteren. Dan is het jezelf helpen. Je weet toch dat dat bij een crisissituatie altijd wordt gezegd, denk eerst aan jezelf want alleen dan kan je anderen helpen. En je man en kinderen hebben weinig aan een oververmoeide partner/moeder.
Zou het betaalde hulp kunnen zijn?
Gisteren is mijn grote keuken in 2 en halfuur weer helemaal schoongemaakt, betaalde er 35 euro voor en ik ben er zo blij mee en zij ook. Elke 3 weken.

Mevrouw Niekje zei

Goed advies van anoniem, prioriteiten stellen en de lat niet zo hoog leggen. Van een beetje stof heeft niemand last, van een overspannen moeder/partner wel! En ook het advies van Lot om misschien hulp in te schakelen of te accepteren... is ook geen schande hoor! Succes!