Sale Solden 2023Sale Solden 2023

dinsdag 27 december 2022

Vandaag de duurste dag van het jaar

Vandaag was voor ons de duurste dag van het jaar. Ik trok de pleister er in een keer af zodat t minder zeer zou doen en betaalde de premie voor de zorgverzekeraar in een keer. Au au au en weer door. Helaas scheelt het nog maar 1% op de premie, maar het scheelt me nu wel elke maand de ergernis van de premiebetaling. Aan de andere kant als je echt ziek wordt ben je blij dat er een goed vangnet is en de zorg voor je betaalt wordt. de maandelijkse premie voor de verzekeringen ging eraf en de belastingdienst wilde ook weer wat vangen zodat we met de auto's mogen blijven rijden. Al met al zaten we met de afschrijvingen vandaag rond de 4250 euro. Dat wordt dus echt even pas op de plek maken komende maanden om t bedrag zo snel mogelijk weer aan te vullen. Dit zal mede mogelijk zijn doordat we de komende maanden weinig boodschappen nodig zijn. Gevalletje kasten vol en vriezer vol na boodschappenronde in Duitsland en de budgetwinkels. Oh en man kreeg een dubbel kerstpakket van zijn werkgever. Er was iets fout gegaan en hij heeft meteen gebeld maar mocht het extra pakket houden. Er zat een drinkbeker in en een groot badlaken dus beide dochters waren nu helemaal gelukkig. Van de week wil ik ook nog alle lege flessen wegbrengen want we hebben echt heel veel flessen liggen en daar word ik niet blij van. Als t goed is heb ik een wasmachine die ik ooit voor de camping kocht weer verkocht. Hij stond werkeloos in de schuur en nu we oo de camping ook per kwh veel moeten betalen ga ik hem ook niet meer gebruiken. Dus dan kan ik er beter uit. Want dan hoef ik er ook niet meer voor te zorgen. Ik wil komende weken eens weer nadenken over doelen voor volgend jaar. Merk dat ik eraan toe ben en weer een en ander op papier moet zetten. Komende weken heb ik mooi tijd om hier eens over na te denken

2 opmerkingen:

Mevrouw Niekje zei

Hier is ook de premie in een keer afgeschreven deze week. Ik had er natuurlijk wel rekening mee gehouden. Het wordt hier ook een dure maand want mijn laptop heeft het begeven en de reparatiemeneer kon niets meer redden. Ik moet op zoek naar een nieuwe. Wat tof dat het tweede kerstpakket niet terug hoefde, en inderdaad leuk voor de meiden. Fijne jaarwisseling alvast!

Nicole Orriëns zei

Ik ga hem ook weer in 1 keer betalen. Dan ben ik er maar van af.