Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 26 december 2022

Klusjes in t oude jaar doen?

Ik bedacht me gisteren dat ik dit jaar nog alle gordijnen en vitrage door de wasmachine trek. Eerder deed ik dit altijd in de eerste week van t nieuwe jaar maar met het prijsplafond straks is het misschien handigwr om dat nu te doen? Of zou ik er geen last van hebben? We hebben nl hier het tarief nog vast staan tot augustus en ik begreep dat je dan tot daar ong de helft mag verbruiken en de tweede helft is dan voor de rest van t jaar... Hebben jullie nog klussen liggen die je laat liggen nu omdat je al duur tarief hebt of die je misschien nu al doet vanwege dat energieplafond?

3 opmerkingen:

johmar zei

Hier geen klussen doen in het oude jaar omdat dat goedkoper is, maar mijn dochter heeft wel grote opruiming gehouden , omdat wij in onze woonplaats straks in 2023 per leging van afval gaan betalen. Dus nu nog even snel zoveel mogelijk wat niet gerecycled of weggegeven kan worden weggegooid in de stortcontainer. Vanaf januari moeten we daar 1,70 euro per leging voor gaan betalen, ach niet zo'n groot bedrag zie ik je denken , maar als je net als dochter in de aanvullende bijstand zit is elke euro die je kunt besparen veel waard.Afvalscheiding was ze al lang mee begonnen in tegenstelling tot veel van haar buren die ook niet veel te besteden hebben , maar het maar wat raar vonden dat ze daar tijd en moeite in stopte, maar nu beginnen te beseffen dat alles maar in de stortcotainer gooien straks een dure hobby gaat worden.

Dinie zei

Tot augustus heb jij nog niets van doen met het prijsplafond. Pas vanaf het moment dat je contract afloopt.
Alleen heb je over 2023 geen 1200 /2900 maar minder. De hoeveelheden zijn naar het verbruik verdeeld over het jaar, meer in de koude maanden, minder in de zomer.

Dus voor het plafond hoef je ze alleen maar voor het eind van je contract te wassen.

Lot zei

De kamer doe ik pas in de eerste week van het nieuwe jaar dan is de kerstboom weer weg en worden er nauwelijks meer kaarsen gebruikt die je ramen vies maken. In mijn kamer boven staan nu 6 dozen vd kerstspullen, dus als die naar zolder zijn ga ik die kamer ook eens een goede beurt geven alles van zijn plek etc.
Klusjes die voor de komende week op het programma staat: tas met naaispullen opruimen, ik heb een broek en trui klaar klaar en de patronen en tijdschriften kunnen weer naar boven in de ladekast met andere naaispullen. Ook het bakje met klosjes garen etc ga ik schonen.
Achterstallig kasboek bijwerken, vanaf half november niet meer bijgehouden, wel alle bonnetjes liggen er in en de rest op bankapp.
Koelkast schoonmaken, er heeft een emmer yoghurt gelukt, wel beetje schoongemaakt, maar mooie gelegenheid om alles eens eruit te halen.
Stapel tijdschriften lezen
Lade beneden met haakgaren uitzoeken en boven de 2 bakken.



Zucht ............. ik ben wel maand bezig als ik dat zo lees