Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zondag 9 oktober 2022

De Turkse slager

Ik haal tegenwoordig steeds vaker vlees bij de Turkse slager. Tien kilo hele kippenvleugeltjes kost me nu 27,50 euro en de kipdijfilet is er nu 7 euro de kilo. Voordeel voor mij is dat het geen water bevat en echt lekker van smaak is. Ook de fetakaas vind ik er lekker en samen met een stuk komkommer en wat tomaten maak ik daar vaak een lekkere salade van. Als ik de prijzen bij de supermarkt nu zie schrik ik elke keer weer. Wanneer we volgende week naar Duitsland gaan moet ik daar maar even kijken welk varkensvlees er in de reclame is, want hoewel daar de prijzen ook omhoog zijn gegaan scheelt t toch nog veel. Vandaag deelden we een dikke karbonade dat was ook helemaal prima.

8 opmerkingen:

Lot zei

Ik heb lang in Den Haag gewoond en deed altijd mijn boodschappen bij Islamitische supermarkten. Mooi vlees en als nogal Hollandse vrouw vonden ze dat zeker in het begin bijzonder. Ik heb echt nooit van de Hollandse pot gehouden, altijd veel lekkerder buiten het land gegeten.
Nu ik in Noord Zeeland woon is er maar 1 op 10 km. Afgelopen week ook veel kip en kalfsvlees gehaald.
In Duitsland komen we ook nog wel eens en we zijn gek op de Cassellerrib van Halscarbonades.

madelief zei

En hoe denk je dat zij zo goedkoop kunnen zijn?
Zijn die dieren recht gedaan? Zijn ze goed verzorgd en hebben ze goed voer gehad?
Dat kan haast niet op deze manier.
Hoeveel vleugels zitten er in een kilo? Iedere kip heeft er 2!
En ik ben niet tegen het eten van vlees maar wel ben ik tegen de manier waarop met de dieren en de boeren wordt omgegaan.

Irene zei

Helemaal eens met Madelief, minder vaak kip en vlees maar wel eerlijk vlees, liefs boerderij vlees en biologisch dan maar meer uitgeven of niet het eten.. Inge

Janne zei

Als je zo inkoopt houd je zeker geld over maar ten koste van veel dierenleed. Eet gewoon minder (of geen) vlees en zoek een goede biologische slager.

Anoniem zei

Wij kopen ook bij de Turkse slager kip en ik vind dat iedereen dat voor zich zelf moet weten en vooral kijken naar haar of zijn portemonnee.
Als je die hoeveelheid koopt wil nog niet zeggen dat je elke dag vlees eet.
Misschien doen ze daar wel een heel jaar mee, zo al wij en wij eten heel weinig vlees.
En als die vraagtekens van hoe denk je dat ze zo goedkoop zijn en dierenleed.
Het fijne weet niemand daarvan!
Het gebeurt overal om ons heen..
En de Bio slager is voor een kleinere portemonnee niet te doen.
Laat iedereen in zijn of haar waarde en hun inhoud van hun portemonnee volgen!
Vriendelijke groet.

Anoniem zei


Ja als we allemaal alleen bezig zijn met onze eigen portemonnee wordt het wel een hele akelige wereld!
Blij dat er ook mensen zijn die een bredere blik hebben en zich bewust zijn van hoe dat ten koste gaat van dierenwelzijn.

Anoniem zei

https://www.quest.nl/mens/voeding/a25613048/biologisch-vlees-goed/


Voor alle mensen die denken dat biologisch vlees diervriendelijker is…

Mevrouw Niekje zei

Ik weet dat het vlees daar goedkoper is dan bij de supermarkt of Nederlandse slager. Ik koop alleen biologisch vlees en dat verkoopt 'mijn' Turkse slager niet. De slager is onderdeel van de Turkse supermarkt, dus ik kom er wel. Peulvruchten (gedroogd én in pot of blik) zijn daar goedkoper, groente en fruit ook, maar dat is dan weer niet biologisch maar koop ik toch want sommige groente en fruit is ook niet altijd biologisch te krijgen in mijn wijk. En wat betreft het vlees vind ik dat iedereen moet kopen waar hij behoefte/financiën voor heeft. Het schijnt trouwens zo te zijn dat de wereld niet gevoed kan worden als iedereen biologisch gaat produceren..... t blijft ingewikkeld!