Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zaterdag 20 augustus 2022

Huis ontploft in een dag

Hoe krijg ik t voor elkaar? Werkelijk in een dag mijn hele huis laten ontploffen. IK had zeven wassen te draaien na onze vakantie. Deze heb ik meteen bij thuiskomst op de grond van de keuken (die grenst aan t washok) uitgesorteerd. Terwijl de eerste was draaide begon ik ook vast met t opbergen van boodschappen die al mee naar huis zijn gekomen. Ik had behoorlijk wat doordat ik bij budgetwinkels aardig wat had opgekocht. Lees 6 fles roosvicee multivitamine om aan te lengen met water voor een euro.Flessen Karvan Cetivam twee voor een euro. Dat soort spul. We drinken dat hier dagelijks en dus nam ik aardig wat mee. Het is al over datum, maar ik weet uit ervaring dat dit echt nog lang na de TENMINSTE houdbaar tot datum nog goed is. Tijdens het opruimen vond ik ineens dat bepaalde zaken in een bepaald aanrechtkastje moesten komen en dus trok ik die ook helemaal leeg, sopte hem lekker uit en deed een deel van de voorraad weer in die kast. De rest staat nog op t aanrecht want die moet weer in andere kastjes die ik ook eerst leeg moet trekken voordat t daar bij kan. En zo val ik van t een in t ander. Ik maakte de bovenkant van de wasmachine schoon en vond dat alle was- en schoonmaakmiddelen daar in een mand bovenop moest komen te staan. Oh wacht een mand die had ik nog in de schuur met allemaal oude schoenen. Twee paar gooide ik op de plaatselijke weggeefhoek, ik vond er nog twee enkele handschoenen die ik herenigde met de andere helft en twee paar mogen er weg. Nu ik toch spullen op de WGH aan t zetten was zette ik ook meteen de oude tv erop, want die stond ook nog stof te vangen in de kamer achter de eethoek. Jongste dochter wilde in t zwembad dus daar haalde ik t zeil en de warmhouddeken ook af. Kleding die ik kon vouwen vouwde ik op stapels en leg ik klaar op de trap zodat iedereen wat mee naar boven kan nemen. Ook de uitgewassen slaapzak kan alweer naar zolder. We hebben als we geen logees meer hebben nu voldoende op de camping. Een vuilniszak vol badhanddoeken kunnen daarom ook naar zolder. Vanmiddag komen mijn zwager en schoonzus, met een beetje geluk neemt hij de kapperschaar mee want mijn haar zit er volgens mij ondertussen al 8 weken op en kan er niks meer mee beginnen nu. Ik rommel nog maar wat verder en probeer door alle zooi heen te kijken en maar te denken dat er echt veel gedaan is vandaag en dat het niet allemaal in een dag af hoeft. Morgen is er immers ook nog een dag en daarna nog een...

1 opmerking:

Petra zei

Aan de ene kant lijkt het er op of je na de vakantie lekker veel inspiratie en energie hebt voor je huishouden. Aan de andere kant kun je jezelf natuurlijk ook weer voorbij rennen. Succes met het vinden van de balans!