Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 8 november 2021

Gaat t ons raken?

Persoonlijk vind ik het een spannende tijd worden. In onze stad slaat het C-virus weer aardig om zich heen. Twee weken geleden was er een leraar van dochter die het had en kregen we een mail. Geluk bij een ingeluk zat onze dochter zelf ziek thuis en was dus niet in aanraking geweest. Vorige week een klasgenoot die door de docent naar huis werd gestuurd omdat die vond dat de leerling voldoende klachten had en eerst moest testen. Helaas ook positief. Het dichtsbijzijnde ziekenhuis heeft een patientenstop en zelfs acute gevallen worden al doorverwezen. Bij de jongste dochter in de klas zijn er drie klasgenootjes thuis omdat de ouders positief getest hebben. Vorige week ben ik zelf ook weer bij de GGD geweest omdat ik verkouden ben moest hoesten en ik alles wilde uitsluiten. We hebben hier bepaalde tijden dat we zo kunnen inlopen. Das handig vooral als je daarna geen bijzondere dingen hebt want het duurt tot middernacht totdat je uitslag hebt. Via via hoorde ik dat iemand moest testen voor toegang tot een cafe en dit is dan binnen een half uur bekend. Toch iets om in t achterhoofd te houden mocht ik wel een keer eerder de uitslag nodig zijn. Dan moet ik er een 20 km voor rijden... Afgelopen weekend is er hier een groot feest gehouden, ik hou mijn hart vast wat de impact gaat zijn op de cijfers. Een grote braderie die hier jaarlijks gehouden wordt en waar veel grote gezinnen naartoe gaan heeft de boel al laten exploderen een paar weken geleden. Voorlopig probeer ik grote bijeenkomsten toch nog maar even te vermijden. Sterker nog ik probeer nog steeds het aantal mensen met wie we in contact komen zo klein mogelijk te houden. En het bevalt me eigenlijk best. De kans dat we geraakt worden is daardoor minder groot en als we nu wel een keer wat afspreken is t allemaal veel intiemer en zijn de gesprekken zoveel beter....

1 opmerking:

Lot zei

De oudste dochter van mijn partner en haar man en 2 zoontjes zijn gisteren ook positief getest. Jongst nog niet gevacineerd ivm te jong en hij was het eerste ziek.
Als we horen hoeveel contacten ze allemaal buiten school ook hebben en in dichtbevolkt deel vd stad wonen en niet alle maatregelen in acht nemen moest het er wel eens van kokmen