Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 25 augustus 2021

Yes weer 500 euro afgelost

Ondanks dat ik me had voorgenomen om niet meer af te lossen op onze hypotheek nu die al voor 2/3 is afgelost en we er zeker van zijn dat de komende 20 jaar de maandlasten maar 235 euro nog zijn kon ik t weer niet laten. Er stond op een paar tientjes na weer bijna 500 euro op de aflosrekening. (mijn rekening waar ik extraatjes en besparingen op stort) toen maandag het belastinggeld en het salaris in een keer binnen kwamen was dit voor mij een teken dat ik echt weer door moest met t aflossen. En dus boekte ik t spaarbedrag over naar de betaalrekening en maakte het over naar de bank. Das weer 0,90 cent die ik elke maand nu niet meer hoef te betalen. Ik vind het lastig om nieuwe investeringsdoelen concreet te maken nu ik het geld wat ik in beleggingen heb zitten er in heb zitten. Af en toe kijk ik naar iets voor de verhuur bv maar denk dan aan t werk wat we er weer bij krijgen en daar heb ik dan gewoon geen goed gevoel bij. Ook zijn t geen megabedragen die ik in eerste instantie kan investeren. Zit zelf te denken aan een bedrag van ong 10000 euro. Ik moet dus eerst iets passends vinden en dan kan ik t visualiseren en dan kan ik er naartoe gaan werken....Tot die tijd spaar ik door en wanneer t goed voelt los ik dan maar af...

3 opmerkingen:

Miranda | Taxx Life Blog zei

Goed bezig! Wij moeten ook weer eens even gaan kijken naar onze aflossingen, al weer veel te lang niet gedaan. Sinds april hebben we een nieuwe hypotheek, dus eens kijken wat het op levert als we aflossen. Bedankt voor de inspiratie.

nicole orriens zei

Heerlijk is dat hè? Wij hebben een paar jaar geleden ook een stuk afgelost en genieten nog steeds van de lagere maandlasten.

Mevrouw Niekje zei

Zes jaar geleden de laatste hypotheekaflossing gedaan! Heerlijk gevoel en nu kan ik meer sparen en ga ik binnenkort wat minder werken omdat het kan!