Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 30 augustus 2021

Waarom ik graag bij de kringloop koop.

Er zijn meerdere redenen waarom ik graag bij de kringloop koop. - Het is vaak goedkoper. Meestal zijn produkten bij de kringloop aanzienlijk goedkoper. Helaas zie ik er ook wel die de produkten nog duurder prijzen dan de winkel dus blijf kritisch. - Degene voor je heeft de kwaliteit al getest. Met name bij kinderkleding kijk ik goed wat nog netjes is wat niet pilt, waar t model goed in is gebleven. Over t algemeen zijn de produkten die ik dan ook koop goed om echt nog lang plezier van te hebben. Daarnaast is t zelfs een aantal malen gebeurd dat ik de items daarna alsnog via MP of FB weer kon doorverkopen. - Het zijn geen 13 in een dozijn stukken. Mijn oudste dochter wil geen kleding van normale winkels, ze geeft aan dat ze het vreselijk vindt als er allemaal dezelfde stukken op een rij hangen of staan van dezelfde produkten en vindt het heerlijk dat ze in de kringloop zoveel keus heeft. - Kringlopen zitten vaak niet in winkelstraten op A1 locaties en dus vaak grote ruime parkeerplaatsen zonder betaald parkeren. - Kringlopen is vaak herinneringen ophalen. Soms zie je dingen staan die warme herinneringen oproepen. - Je kan voor een schijntje kijken of een produkt je bevalt. Zo kocht ik voor 2,50 euro ooit een tondeuse om de hind te trimmen. Meegenomen voor een kennis die nogal eens lrap bij kas zit maar wel elke keer de hond moet laten trimmen. Nu kunnen ze het zelf en besparen ze elke keer leuk geld. - Beter voor t milieu want de produkten zijn er al en hoeven niet op afvalhoop terwijl ze nog goed zijn. - Je doet nog nieuwe ideeen op. Soms door de styling zie je ineens mogelijkheden om van dat oude ding wat stof staat te vangen in je eigen huis ineens wat anders te maken. - Je kan veel cadeau voor weinig geld geven Ik hou ervan om gedurende het jaar op zoek te zijn naar leuke cadeautjes die echt bij iemand passen. ( tip zoek nu al kinderspeelgoed enzo voor straks, ook items voor een leuke surprise kan je nu vaak al voor een habbekrats op de kop tikken) Hier lag vanlaatst echt al heel leuk (merk)speelgoed voor een euro. Wat zijn voor jou redenen om een kringloopwinkel binnen te lopen of hou je er helemaal niet van?

5 opmerkingen:

Lot zei

Ja ik ben grote kringloop fan. Toen ik nog in Den Haag woonde had ik er vele op redelijke afstand en in Delft waar ik werkte 3 op loopafstand.
Vooral in het begin veel te veel gekocht, ook kleding waarvan ik dan dacht oh ik val nog wel war af dank past het wel.
Toen me een 1x per week regel opgelegd.
Nu zit ik op 2 km van een van het Leger des Heils en daar ga ik ook 1x per week naartoe, nog lage prijzen gelukkig.
Ik heb ook wel eens kleding ingekocht voor verkoop, met stip een mooie top van heel dur werk gekocht voor 4.50 en verkocht voor 50

Anoniem zei

Ik kom er nooit.
Merel

Miranda | Taxx Life Blog zei

Ik ben ook gek op kringloopwinkels, maar vaak het gevoel dat ik net te laat ben of alleen de dure dingen leuk vind ;)

Mevrouw Niekje zei

Ik kom en koop er nooit, heb ook niets met rommelmarkten. Mijn man vindt het heerlijk en heeft er ook wel oog voor om leuke dingen op de kop te tikken. je snapt... in Frankrijk altijd even naar een brocante... hij voorop en ik verveeld er achteraan... slof slof, ben je al klaar??? Gaan we al???

nicole orriens zei

Ik kom er ook graag om vele redenen: het is beter voor het milieu, de prijzen zijn er lager en je hebt minder keuzestress.