Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 21 juni 2021

De beste raad....

is voorraad zegt men wel eens. Maar ik moet nu toch echt stoppen met voorraad aanleggen. Vandaag ben ik begonnen met het schoonmaken van de keukenkastjes. Als ik nl een deur open deed viel elke keer de helft er uit. Had ook totaal geen overzicht meer. Ik begon met het kastje van de bakbenodigdheden en de hand- thee- keuken- en vloerdoeken. Jongste dochter was thuis die hielp me even alles op de tafel leggen zodat ik niet steeds trap op en af hoefde te lopen. (nadat ik twee maand geleden finaal door mijn linkerenkel ging is dit nog steeds gevoelig) Heb de kastjes lekker met een sopje gedaan em toen weer ingepakt. De kast erna staat vol met voorraad. Heb het komende jaar geen koffie nodig en ook voor wraps is er nog meer dan voldoende in huis. Deze kast ook weer ingepakt en dan weer alles lekker bij elkaar wat bij elkaar hoort. Ik pakte nog een la leeg, dochter was er klaar mee maar dit kon ik zelf ook prima doen. Nadat ik alles eruit had besloot ik dat deze kast voor beleg op brood werd en voor alle sausjes die ik in huis had. Ook daar moeten we eerst maar eens opeten wat we allemaal nog in huis hebben. Daarna kakte ik zelf enigszins in en na t eten van een boterham besloot ik om even de ogen dicht te doen en er aan toe te geven. Mijn dochter keek tv en ik werd anderhalf uur later door haar wakker gemaakt. Kennelijk was ik er dus goed aan toe. Heb de nacht van zaterdag ip zondag nauwelijks kunnen slapen in de caravan. Het lawaai van de regen en de onweer en daarna de druppels die uit de bomen op t dak van de caravan kletterden hielden me uit de slaap. Ben vast het eten gaan voorbereiden en toen was het alweer tijd om naar de school van mijn oudste te rijden die ik vanmorgen wegbracht omdat ze zich enigszins verslapen had en het ook nog eens hard regende. Toen ik terug kwam was ik toe aan een bak koffie en keek ik mijn lievelingsprogramma binnenste buiten nog even terug. (ook hier heb ik niet alles gezien maar zakten mijn ogen kennelijk dicht) Morgen hoop ik weer een paar kastjes aan te pakken. Zou fijn zijn als dit allemaal nog even doe voor de grote vakantie. Vandaag heb ik er vijf gedaan nog 12 te gaan...Al heb ik door van alles te herpakken al t nodige uit de andere kastjes in de handen gehad en in de 'schone' kasten opgeborgen.

1 opmerking:

nicole orriens zei

Ik moet mijn voorraden eigenlijk ook eens goed doornemen. Ik ben ook het overzicht kwijt.